המנכ"ל החדש של עיריית חיפה, גדי מרגלית, ערך השבוע יחד עם מנהל לשכת התאגידים בעירייה, ישראל בן שלום, ביקור היכרות במכון הטיהור בחיפה, כאשר יו"ר איגוד ערים אזור חיפה - ביוב קובי בלה ומנכ"ל האיגוד בחיפה אינג' עמי בן חיים, סקרו בפניהם את פעילויות של איגוד ערים לביוב

כלים
קובי בלה, אינג' עמי בן חיים, גדי מרגלית וישראל בן שלום. צילום - שבתאי חיימוביץ
קובי בלה, אינג' עמי בן חיים, גדי מרגלית וישראל בן שלום. צילום - שבתאי חיימוביץ

"מכון הטיהור בחיפה הוא בין המורכבים והמשוכללים בארץ, נותן מחד פתרונות לבעיות האקולוגיות במטרופולין חיפה ומאידך ממשיך לפעול לשיפור מאזן משק המים הלאומי", אמר השבוע מנכ"ל האיגוד - מכון הטיהור בחיפה אינג' עמי בן חיים, שאירח את בכירי עיריית חיפה בראשותו של מנכ"ל העירייה גדי מרגלית וסקר בפניהם את פעילותו של איגוד ערים אזור חיפה – ביוב. אינג' בן חיים ויו"ר האיגוד קובי בלה, אף הציגו את התכניות השונות לפיתוחו ושדרוגו של מכון הטיהור.

עם כניסתו לתפקיד ערך גדי מרגלית ביקור עבודה ראשון באיגוד ערים לביוב. אינג' עמי בן חיים הציג בפניו סקירה מפורטת על פעילויות האיגוד במערך הולכת השפכים ובטיהור השפכים במכון הטיהור. מנכ"ל עיריית חיפה קיבל דיווח על הפעילויות השוטפות וכן על התקדמות תכניות הפיתוח והשדרוג של מכון הטיהור לאיכות קולחים שלישונית והחלפת מאסף שפכים ראשי לאורך הגדורה בעלות כוללת של 485 מליון ₪. גדי מרגלית התרשם מהפעילויות של האיגוד ואיחל הצלחה לאיגוד בביצוע של עבודות הפיתוח שמהם ייהנו תושבי חיפה רבתי.

מכון הטיהור בחיפה, מטפל בכל יום בכ-100,000 מ"ק של שפכים בתהליכי טיהור ביולוגיים מתקדמים. השפכים המטופלים משמשים להשקיה חקלאית ובכך נחסכים למשק המים הישראלי כ-35 מיליון מ"ק מים בשנה.

יצוין כי, איגוד ערים אזור חיפה- ביוב אחראי על איסוף וטיפול בשפכים של העיר חיפה רבתי ושל ערים וישובים הסמוכים לה. הרשויות החברות באיגוד ערים חיפה - ביוב הן: חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין, קרית ים, שפרעם, נשר וטירת כרמל. בנוסף, מטפל מכון הטיהור בחיפה גם בשפכים המגיעים מרשויות נוספות, שלא חברות באיגוד, כגון: מועצה מקומית רכסים, מועצה מקומית אעבלין, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה אזורית זבולון ועוד.