לבד פשתן הטבעי מאפיינים וייחודיות, המשתנים בהתאם לסוג הפשתן וסוג האריגה שבחרנו לבצע בו. ניתן לקבוע את המראה, המרקם, צפיפות ומשקל הבד כמו גם לשלב טכנולוגיה להשגת התוצאה הרצויה.

כלים

 

פשתן דמשק

בד בעל מרקם חלק עם דפוס הפיך שהסיבים שלו לרוב שטוחים. הבד מגיע במקור מדמשק, מכאן גם שמו כמובן. אריגת הבד מתבצעת על הנול של ז'אקאר, תערובות הבד מגוונות וכוללת בהן גם את בד הסאטן. עם פשתן דמשק ניתן ליצור מפות ומפיות פשתן, כמו גם מוצרי טקסטיל שונים לעיצוב הבית.

מארג רגיל

השימוש הנפוץ ביותר של בדים ארוגים במרקם זה הוא ניגוב הזכוכית, לכן מכונה גם מגבת לזכוכית

בד זה מתאפיין בדרך כלל בדפוס משובץ או עם פסים, בצבעים של אדום, כחול- או שניהם על רקע לבן. האריגה שלו, רופפת בכוונה, כך שלבד יכולות ספיגה גבוהות- והוא מתאים ביותר למטרות ניקוי.

פשתן באריגה רופפת

אריגה רופפת ומשוחררת ביותר, שהיא גם הסופגת ביותר. פשתן בצורה זו, הוא פחות עמיד מבד הפשתן המוכר, לכן משמש בעיקר לחיתולים לשימוש חוזר או מפיות סניטריות.

פשתן לסדינים/ פשתן באריגה צפופה

טקסטורה שאינה אחידה או מוגדרת, אך המרקם שלה רך- בשילוב אריגה צפופה ומדויקת, המאפשרת יצירה ייחודית ואיכותית כל פעם מחדש. לכן, פשתן באריגה צפופה משמש בעיקר ליצירת סדינים ומצעים. לרוב נעשה שימוש בפשתן כבד, אשר לו יתרונות רבים ושימושים רבים. מהפשתן הכבד והאריגה הצפופה  ניתן לייצר גם שמלות, חליפות ופריטי הלבשה שונים.

בסווינג ווייב אפשר לקנות בד פשתן טבעי -בדים מתיאמים לתפירת בגדים, לרקמה ולוילונות