במסגרת פעילות מפלגת העבודה בדרום, פנה בשבוע שעבר, נציג מפלגת העבודה בערד, אורון קליימן לחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין ממפלגת העבודה המשמשת גם חברת ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בבקשה לטפל בבעיות מסכנות החיים בכביש 31 . אורכו של הכביש כ-61 ק"מ, המתחיל מצומת להבים ומסתיים סמוך לים המלח. הכביש, הוגדר ככביש אדום על ידי משטרת ישראל, עקב ריבוי תאונות קטלניות.

כלים

לאחר שנים רבות וחוסר תקצוב הוחלט על שיפוץ הכביש והפיכתו לכביש בעל שני מסלולים מצומת שוקת עד לצומת ערד בעלות של כ- 900 מיליון שקלים. הפרוייקט חולק לחמישה קטעים (מקטע העיר ערד, מבואות ערד עד צומת נבטים, מולדה עד צומת שוקת וצומת שוקת).

"כיום, למרות סיום העבודות בשלושת המקטעים הראשונים והתקנת תאורת לילה במקומות הנ"ל התאורה אינה פעילה כל יום, דבר זה מסכן את הנוסעים על הכביש. מגוחך הדבר שהושקעו כספים רבים כל כך בתשתית ואין מאירים את הדרך במקום" מספר קליימן ומוסיף " בקטע העבודה מולדה צומת שוקט הצרו את הכביש עם הפרדה של מחיצות בטון על מנת לאפשר לפועלים לסלול את הכביש החדש. הדבר אמנם מסוכן ביותר ומפריע לתנועה אך התקבל כמצב הכרחי נתון וזאת על מנת לאפשר את פיתוח הכביש לרווחתם וביטחונם העתידי של המשתמשים בו. גם במקטע הנ"ל הותקנו עמודי תאורה זמניים על עמודי עץ אך אלה אינם מופעלים כלל דבר אשר גרם לתאונות דרכים וממשיך להוות גורם סיכון כבד לתאונות דרכים עתידיות"

ח"כ איילת נחמיאס ורבין "קיבלתי את הפנייה בדאגה רבה, והמידע שהועבר לי אכן מצביע על סכנת חיים. במסגרת היותי חברה בועדת המשנה לתחבורה ציבורית, בכוונתי לפנות באופן מידי ליו"ר הוועדה ולבקשו לקיים דיון דחוף בנושא כביש 31"