מחסן אשר הוצב ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה באשקלון המהוות שטח ציבורי פתוח, פונה ע"י מסיג הגבול, שזהותו אינה ידועה לרשות, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל

כלים
מחסן אשר הוצב ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה באשקלון המהוות שטח ציבורי פתוח, פונה ע"י מסיג הגבול
מחסן אשר הוצב ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה באשקלון המהוות שטח ציבורי פתוח, פונה ע"י מסיג הגבול

פלישה לאדמות המדינה באשקלון פונתה ע"י מסיג גבול, שזהותו אינה ידועה לרשות. הפלישה אותרה על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילות השוטפת שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלו על המבנה, מחסן נייד שהוצב ללא אישור על שטח ציבורי פתוח, התראה לפולש המזהירה אותו כי מדובר בעבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, וכי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו הוא יפונה.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה במשטרת אשקלון כנגד מסיג הגבול, שזהותו כאמור איננה ידועה. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

לאחר שהפולש לא פינה את המחסן הנייד מהמקום בזמן שנקבע בהתראה, המפקחים הוציאו צו סילוק פולשים המודיע לו כי עליו לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונה לפי החוק בליווי המשטרה. הצו הודבק על המבנה.

בעקבות הצו, הפולש שהבין את נחישות מפקחי רשות מקרקעי ישראל לפנותו, החליט לפנות את הקרקע בעצמו ופינה את המחסן הנייד מהמקום.

המפקחים תפסו חזקה בקרקע והשיבו אותה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי. הקרקע חזרה לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בפולש שהחליט שטובתו האישית עדיפה על טובת הציבור וניסה להשתלט על קרקע המיועדת לשרת את הציבור כולו. נחישותם של המפקחים ומדיניות האכיפה המחמירה של הרשות מביאים לכך שמדי שנה מאות מסיגי גבול מחזירים לידי המדינה קרקעות בערך של מאות מיליוני שקלים אותן הם מפנים בעצמם, דבר אשר חוסך לקופה הציבורית בזבוז משאבים מיותרים, ויתרה מכך מאפשר לכלל הציבור הישראלי להנות מהאדמות השייכות לו".