היום יעלה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת חוק השקיפות שיחיל חובת שקיפות על עמותות הממומנות ע"י יישויות מדיניות זרות. ח"כ סמוטריץ' שיזם את החוק: "חוק השקיפות הוא אחד היעדים שהצבתי לעצמי בתחילת הקדנציה ואני שמח על מימושו היום."

שרת המשפטים, איילת שקד
שרת המשפטים, איילת שקד

לדברי סמוטריץ' (הבית היהודי): "יחסים בין מדינות מבוססים על שקיפות והדדיות. לכך נועדו הערוצים הדיפלומטיים הרגילים שבאמצעותם מדינות מתקשרות ופועלות אחת מול השניה. בעשורים האחרונים התפתחו בישראל ערוצים לא שקופים שבאמצעותם מבקשות מדינות זרות לקדם אינטרסים שלהם בישראל. לא ניתן לקבל מציאות שבה ישנו ערוץ גלוי וערוץ חסוי. כלל הערוצים שבאמצעותם מבקשות מדינות אחרות להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל חייבים להיות שקופים וגלויים. זה מה שעושה החוק הזה."

לדבריו, "עמותה שעיקר מימונה מישות מדינית זרה תצטרך לפרסם את זה בכל פרסום ובכל הליך מול גורם רשמי. כשהמעורבות הזרה תתפרסם יוכל כל אזרח או בעל תפקיד להחליט האם היא לגיטימית מבחינתו או לא. להערכתי בכך תפחת באופן משמעותי השפעתן של המדינות הזרות על המערכת הדמוקרטית הישראלית."

"אני רוצה להודות לשרת המשפטים אילת שקד על קידום החוק שלי יחד עם החוק הממשלתי ולחברי ח"כ סלומינסקי על השעות הרבות בועדת חוקה שאפשרו את סיום התהליך באופן אופטימלי. ממשיכים לעשות ציונות." הוסיף סמוטריץ'