מסיג גבול שפלש לאדמות מדינה ברחוב יפו בירושלים, פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל ויחידת הפיקוח בעיריית ירושלים. הפולש, מרדכי מורה, פלש בעבר למבנה בבעלות המדינה והשתמש בו למגורים. בעקבות פלישתו הקודמת למבנה בה התקבל כנגדו פסק דין הוא פונה והכניסות למבנה נאטמו. למרות שהוזהר שמדובר בעבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר, החליט מסיג הגבול להתעלם מהאזהרות וחזר בשנית למבנה, אך לא הצליח לפרוץ אליו. על כן הקים סוכת מגורים בצמוד לאחד מקירות המבנה. מפקחי רמ"י והפיקוח העירוני של עיריית ירושלים פינו אותו מהמקום במסגרת צו עירוני

כלים
מסיג גבול שפלש לאדמות מדינה ברחוב יפו בירושלים, פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל ויחידת הפיקוח בעיריית ירושלים
מסיג גבול שפלש לאדמות מדינה ברחוב יפו בירושלים, פונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל ויחידת הפיקוח בעיריית ירושלים

מפקחי רשות מקרקעי ישראל והפיקוח העירוני של עיריית ירושלים, פינו פלישה לאדמת המדינה, בצמוד למבנה שהמדינה מתעתדת להעביר לרשות עיריית ירושלים, ברחוב יפו פינת רחוב למפרונטי בעיר. הפלישה בצמוד למבנה, על אדמות מדינה, התגלתה במהלך הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לאיתור פולשים מסיגי גבול על אדמות המדינה. המפקחים אשר זיהו פלישה חדשה, בת ימים ספורים למקום, פעלו מידית לפינוי הפלישה בשיתוף עם הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים.

המפקחים הגישו לפולש, מרדכי מורה, התראה המורה לו להתפנות. מאחר שהפולש לא פינה את המקום במועד שהוקצב לו, הגיעו מפקחי רמ"י והפיקוח העירוני בעיריית ירושלים למקום. המפקחים פינו את הפולש מתוקף צו עזר עירוני, כאשר ציודו האישי הושאר לו, בתיאום עמו, על מנת שיוכל לאסוף אותו בצורה מסודרת. שאריות הזבל שנותרו במקום נאספו ופונו לאתר מורשה. המפקחים תפסו חזקה בקרקע ושלטים המזהירים מפני פלישות חוזרות הוצבו סביב הבניין.

"פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר. במקרה הזה, הפולש שב וחזר לשטח ממנו פונה למרות שהבהר לו כי מדובר בעברה על החוק. לא נאפשר לדרוך על החוק ברגל גסה על חשבון הציבור ומקרים כאלו יטופלו בחומרה המתבקשת. שיתוף הפעולה הפורה עם מפקחי עיריית ירושלים קידם את הטיפול המהיר בפולש הסדרתי", אומר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.