מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע שוטרי מחוז ירושלים ויחידת מתפ"א, פינו שני מסיגי גבול שניסו להשתלט על אדמות בבעלות קק"ל. בצור באהר, מזרחית לירושלים. במקרה הראשון מסיג הגבול פלש לשטח של כ-3 דונם, יצק על הקרקע רצפת בטון והציב עליה מכולות וחביות. במקרה השני מסיג הגבול פלש לשטח של כ-500 מ"ר בבעלות המדינה, בהן הניח יסודות לבניית מבנה מגורים לשימושו הפרטי. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
פלישה לאדמות המדינה בצור באחר
פלישה לאדמות המדינה בצור באחר

מסיגי גבול, שהשתלטו על אדמות מדינה בפאתי הכפר צור באהר, פונו במבצע אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל בסיוע כוחות שיטור מתחנת עוז שבבירה.

הפלישות לאדמות המדינה, אותרו במסגרת פעילות לניטור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. המפקחים איתרו באזור שתי פלישות שונות.

הפלישה הראשונה אותרה בסמוך למוצב פעמון, המוצב הצה"לי שחלש על הכביש לירושלים במלחמת ששת הימים, הפולשים, טורשאן סלמאן וטורשאן סמיר, הקימו על הקרקע בשטח של כ-3,000 מ"ר, משטח בטון והשתמשו בה למטרת אחסנה של מכולות וחביות, חלקן מלאות בפסולת.

בפלישה השנייה לאדמות המדינה, בשטח של כ-500 מ"ר, הפולש האלמוני חפר באדמות בבעלות קק"ל והניח בהן יסודות לבניית מבנה מגורים לשימושו האישי, על חשבון הקרקע הציבורית - כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי רמ"י מסרו לפולשים התראה לפיה עליהם לפנות את השטח והובהר כי ככל ולא יתפנו כנדרש, יפונו עפ"י החוק.

לאחר שהפולשים לא פינו את אדמות המדינה בפרק הזמן שהוגדר להם הוצא נגדם צו סילוק פולשים, מכוחו הגיעו מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בליווי משטרת ישראל מתחנת עוז וממתפ"א, ופינו את הקרקע בסיוע ציוד מכני הנדסי. המפקחים שיטחו את הקרקע והחזירו את הקרקע אותה תפסו הפולשים לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי. מפקחי רמ"י פינו את הפסולת לאתר הטמנה מורשה והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מפקחי רמ"י פועלים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק ולטובת הציבור כולו. לא נאפשר לאף פולש להחזיק באדמות המדינה השייכות לציבור. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל".