מבצע ביקורת של רשות המסים בעפולה ובסביבה:

קבלן שלא רשם הכנסות של כ- 260,000 ₪ "אני לא יודע לכתוב כל כך טוב"

במבצע שנערך על ידי יחידת ניהול ספרים בעפולה ובסביבה, נמצא כי כ- 14% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין, כאשר חלק מבעלי העסקים לא פתח כלל תיק ברשות המסים ואינו מנהל ספרים. במסגרת המבצע נערכו 196 ביקורות, בין היתר, בנין, בריינה, בכרמיאל, במגדל העמק ועוד.

ביקורת שנערכה לקבלן בניין שביצע עבודה בעפולה העלתה כי הוא קיבל 40,000 במזומן עבור העבודה. מבדיקת ספריו לא נמצא זכר לתשלום זה. במהלך החקירה שנערכה לו בהמשך, התברר כי הקבלן ביצע בשנים האחרונות ארבע עבודות גדולות נוספות בהיקף של כ- 260,000 ₪ שלא רשם כלל.הקבלן טען בפני המבקרים "אני לא יודע לכתוב כל כך טוב". אצל קבלן נוסף שביצע עבודות בעיר עפולה, נמצא כי הוא קיבל על העבודה צ'ק שלא רשם בספרי העסק בסך 200,000 ₪. הקבלן הסביר "האבא של הלקוח נפטר לפני כמה ימים, עוד לא ישבנו על החשבון". אצל מוביל בתים מכרמיאל נמצא תיעוד ל-14 הובלות שהוא ביצע בהיקף של כ- 22,000 שלא נרשמו בספרי העסק. המוביל טען "זה לקוחות פרטיים שלא צריכים קבלה וחשבונית". ביקורת שנערכה אצל קבלן שיש העלתה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 28,000 ₪. הקבלן הסביר "המצב הכלכלי קשה, אני צריך לממן שתי בנות שלומדות באוניברסיטה". בכל המקרים האלה התבצעה חקירה של העוסקים והתיקים הועברו למחלקת תביעות.

בביקורת שנערכה בפעוטון בעפולה, נמצא כי בעלת המקום לא רשמה הכנסות של כ- 30,000. בעלת העסק הסבירה "רואה החשבון הסביר לי שאני עוסק פטור, אם ארשום אני אעבור את רף הפטור". אצל אדריכל נוף נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 6000. בהמשך הביקורת נתגלה כי הוא אינו מנהל כלל תיק ברשות המסים. האדריכל טען "אפתח תיק בשבוע הבא". בדוכן פירות וירקות בעפולה נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 3500 ₪, בעת תשאולו השיב בעל הדוכן "שכחתי את הספרים בבית".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.