הפקולטה למשפטים, המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי משיק את הספר "בסימן טראומה: עיונים ישראליים בזהות, זיכרון וייצוג" בהוצאת הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר אילן והקיבוץ המאוחד. ההשקה, ביום שלישי, ט"ו בסיון תשע"ט, 21.6.16, בבנין הפקולטה למשפטים (305) אולם 10 בשעה 17:30

כלים

הספר עוסק במושג הטראומה ומשתתפים בו חוקרים מתחומי בריאות הנפש, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, משפט, לימודי ספרות ולימודי תרבות, והוא אף הפך לאחד המושגים השגורים בשפת היומיום. הספר "בסימן טראומה" מעמיד במרכזו את המושג "טראומה קולקטיבית" - שלפיו, גם קבוצות חוות טראומה וסובלות מתסמונות פוסט טראומטיות - ובוחן לאורו את החברה הישראלית.

כדי להבין את מקומה של הטראומה הקולקטיבית, יש לחשוף את המבנים החברתיים והתרבותיים המעצבים את הטראומה, מכוננים או מסרבים לכונן אותה ואפילו משתיקים אותה. דפי הספר מציעים מסע אל מחוזות הטראומה הקולקטיבית הישראלית: גלי העלייה וההגירה, הסכסוך הישראלי־פלסטיני, המלחמות, רצח רבין, הטרור וגילויים אחרים של אלימות ואובדן. אירועים אלה לא תמיד נותחו מתוך הפריזמה של טראומה קולקטיבית ולא הוצבו כחלק מניתוח המאפיינים של החברה הישראלית כחברה טראומטית. חקר הטראומה פותח פתח לעיבוד קונסטרוקטיבי של נושאים אלה ואולי גם לריפוי.

את אירוע ההשקה יפתח פרופ' שחר ליפשיץ, דיקן הפקולטה למשפטים וראש המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי אשר בחסותו נערך הערב. פרופ' ליפשיץ ידבר עלטראומה ודיאלוג במדינה יהודית ודמוקרטית ויעסוק בנכונות לראות ולהבין את נקודת המבט של האחר גם אם לא להסכים עמה, כתנאי חיוני לקיום דיאלוג ולקיום לכידות בחברה רב תרבותית ומפוצלת דוגמת החברה בישראל.

אחר כך ידברו עורכי הספר, פרופ' מיכל אלברשטין, הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר-אילן פרופ' נדב דוידוביץ', ראש המחלקה לניהול מערכות בריאות, אוניברסיטת בן גוריון ד"ר רקפת זלשיק, בית הספר למדעי החברה והמדינה, אוניברסיטת אדינבורו.

לאחר מכן יתקיים רב-שיח בסימן טראומה: עיונים ישראליים בזהות, זיכרון וייצוג. בין המשתתפים: ד"ר קרן פלג פרידמן, המסלול האקדמי, המכללה למנהל שתדבר על 'טראומה על הספה: האנתרופולוגיה בכיסא מתקפל לצידה'.

אחריה ידבר יואב חורש, אמן וצלם, מהמחלקה לתקשורת חזותית במכון טכנולוגי חולון על Aftermath:אתרי פיגועי התאבדות בישראל

הדס זיו, מנהלת הפעילות הציבורית ומרכזת ועדת האתיקה, רופאים לזכויות אדם תעסוק בנושא 'הווה רדוף היסטוריה - מה בין ילדי תימן לדפו-פרוברה?'

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.