נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין קיים הבוקר, יום שני, כ"ט אייר, 6 ביוני, פגישת עבודה מדינית עם נשיאת ליבריה וזוכת פרס נובל לשלום, אלן ג'ונסון-סירליף, Ellen Johnson-Sirleaf, במסגרת ביקורה בישראל לרגל קבלת תואר ד"ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה

 נשיא המדינה קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם נשיאת ליבריה. צילום: מארק ניימן/ לע"מ
נשיא המדינה קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם נשיאת ליבריה. צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא ברך את נשיאת ליבריה ומשלחתה עם הגיעם אל בית הנשיא ואמר: "כמנהיגה במדינתך, וכזוכת פרס נובל לשלום, את מהווה סמל. זהו עונג עבורי לארח אותך כאן, בידיעה כי אינך פועלת רק עבור עמך, אלא עבור העולם כולו. אנו מתמודדים עם אתגרים דומים, ומביטים אל עבר העתיד. ישראל עובדת ומנסה להביא לידי סיום הטרגדיה עם הפלסטינאים. עלינו לכבד את הרעיון כי הם כאן, ועליהם לכבד את הרעיון שהעם היהודי חזר לארץ מולדתו, זהו אתגר קשה כשאין אמון בין העמים.״

הנשיא סיכם את דבריו ואמר: "היו לכם אתגרים באזורכם, ואתם מבינים כי לפעמים יש צורך להיאבק עבור החירות, אך תמיד עלינו להסתכל אל עבר העתיד, לעתיד טוב יותר."

הנשיאה סירליף הודתה לנשיא על מילותיו ואמרה: "אני מודה לך על קבלת הפנים החמה. ביקרתי בישראל ב-2007, והיום חזרתי על מנת לעזור לחזק ולחדש את שיתוף הפעולה בין מדינותינו אשר קיים במשך שנים רבות, מאז עצמאותה של מדינת ישראל ומאז אותה תקופה, היו לנו שיתופי פעולה רבים. ליבריה צברה מישראל ניסיון במטרות הפיתוח. חברות זו הושהתה במהלך הקונפליקט שלנו בליבריה, אך אני שמחה כי מאז שנבחרתי לנשיאות ב-2006, חידשנו את שיתוף הפעולה בינינו ואנו נהנים ממנו."

היא הוסיפה כי: "במהלך ביקורי עם משלחתי, אנו רוצים ללמוד מההתקדמות המשמעותית שישראל עשתה, ובעיקר בתחום החקלאות, שבו אנו מתפלאים כל פעם מחדש."

בתום דבריה אמרה: "אני רוצה להודות לך על תגובת ישראל במהלך משבר האבולה, כאשר הצטרפתם יחד עם כוחות אחרים ויוזמות בילטרליות על מנת לעזור לנו לנצח את המחלה."