חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) בדיון ועדת השקיפות על אלימות משטרתית ועל חקירות מח״ש: ״התנהגות השוטרים היא סימפטום של חברה מתלהמת ומתבהמת.״

גילאון בדיון ועדת השקיפות על אלימות שוטרים וחקירות מח״ש: ״סימפטום של חברה מתלהמת ומתבהמת״
גילאון בדיון ועדת השקיפות על אלימות שוטרים וחקירות מח״ש: ״סימפטום של חברה מתלהמת ומתבהמת״

״מישהו בהנהגת המדינה נותן רוח גבית להתנהגות ולהתנהלות הזו, שתוקפת מיעוטים ומניפה את ידה על אזרחי המדינה. כשמי שהולך להתמנות היום לשר הבכיר בממשלה, הוא אדם שהואשם בתקיפת ילדים, מה אפשר לצפות מהמשטרה? וכששר החינוך מדבר על לירות לראש הממשלה בין העיניים, מה אמורים להסיק השוטרים?" אמר גילאון.

לדבריו, "השוטרים יוצאים לרחובות מתודלקים באמירות גזעניות, לפיהן כל אדם בעל מראה מסויים הוא בחזקת ׳פצצה מתקתקת׳ וכל אמצעי הוא כשר. המשטרה מרשה לעצמה להשתמש בכוח מופרז ובלתי מדתי באופן חופשי, ביודעין שהדרג המדיני יגבה אותם ולא את האזרח, לבטח לא אם האזרח הוא מאוכלוסית מיעוט.״

גילאון הוסיף: ״נתוני מח״ש מדברים על 85 אחוזים מהתלונות שנסגרות, ו- 99 אחוזים מהערעורים נדחים, ואי אפשר שלא לשאול אל מול המספרים הללו מה בעצם עושה מח״ש חוץ מלפרסם אותם? לשם מה היא מתקיימת אם היא לא עושה את תפקידה?״, תמה גילאון.

במקביל, בכוונתו של גילאון להעלות ביום רביעי במליאת הכנסת שאילתה לשר לבט״פ, גלעד ארדן, בנוגע לאלימות שוטרים ושימוש מופרז בכוח כלפי אזרחים, נוכח שורת אירועי האלימות שאירעו לאחרונה בהם היו מעורבים שוטרים ואזרחים.