נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו הגב' נחמה ריבלין, השתתפו הערב, י"ז אייר, 25 במאי, בפתיחת פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים, בה נשא הנשיא דברי ברכה. באירוע הפתיחה לקחו חלק- רותי חשין יו"ר משכנות שאננים, מוטי שוורץ מנכ"ל משכנות שאננים ומנהל הפסטיבל, שגרירים וסופרים מהארץ והעולם

כלים
הנשיא ריבלין בפתיחת פסטיבל הסופרים. צילום: מארק ניימן/לע"מ
הנשיא ריבלין בפתיחת פסטיבל הסופרים. צילום: מארק ניימן/לע"מ

בפסטיבל מתארחים מיטב הסופרים הישראלים, והסופרים הזרים שספריהם תורגמו לעברית, וכן קולות חדשים בספרות הישראלית.

"כילד, נאמר לי תמיד כי סיפור טוב יכול להציל חיים." פתח הנשיא והמשיך :"סיפורים מספרים לנו מי אנו, כיחידים וכאומות. סיפורים מספרים לנו מהיכן אנו באים. הם נותנים לנו השראה לחלום על העתיד אותו אנו מייחלים לעצמנו. אך לסיפורים יש תפקיד נוסף- אם הסופר הוא טוב, אם הקורא מוכן להשקיע מאמץ, סיפורים יכולים להפוך אותנו לבני אדם טובים יותר על ידי כך שהם מספרים לנו סיפור שונה ממה שאנו מכירים על עצמנו ועל העולם. כשיש רק סיפור אחד, זה עלול להיות מסוכן. לחסום את החזון. לחתום את האוזניים. לקשור את הלב."

הנשיא פנה לסופרים וביקש :"המשיכו לספר לנו סיפורים. המשיכו לכתוב לנו דרכים חדשות לראות את העולם, גרמו לנו לשמוע קולות שונים, ספרו לנו סיפור חדש על עצמנו בכל עמוד. שמרו על עיננו וליבנו פתוחים, עזרו לנו להיות טובים יותר. הסיפור שלכם יכול להציל את חיינו."