רעיית הנשיא נפגשה עם נערות ובוגרות "בית רות", בית חם לנערות בסיכון. הגברת ריבלין לנערות: "אתן ההוכחה לכך שאסור להיכנע, שאין לקבל את הקושי בחיים כגזרת גורל ולשקוע לתוכו"

כלים
נחמה ריבלין עם בוגרות ''בית רות''. צילום: דוברות בית הנשיא
נחמה ריבלין עם בוגרות ''בית רות''. צילום: דוברות בית הנשיא

רעיית נשיא המדינה, הגברת נחמה ריבלין, נפגשה היום, יום חמישי, י"א אייר, 19 במאי, עם שבע נערות ובוגרות עמותת "בית רות", בית חם לנערות בסיכון הפועל בעפולה. בכפר גרות, לומדות ומטופלות נערות בגילאים 14 עד 18 שהוצאו מביתן והוא מופעל בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים. במפגש השתתפו יו"ר המועצה הציבורית, השחקנית חנה אזולאי-הספרי, יו"ר העמותה בארצות הברית, סוזן אשנר, מנהלת העמותה, איריס טברסקי, והמנהלת המקצועית רונית לב-ארי.

"הנוכחות שלכן כאן היום מרגשת אותי," פתחה רעיית הנשיא את המפגש, והוסיפה: "לפגוש אתכן, קבוצה של בנות צעירות שחוויתן קשיים והגעתן ממקומות לא פשוטים, אני מביטה בכן מולי ורואה נשים חזקות וגאות."

"יש אנשים החושבים שהגורל הוא גזירה. שהמשפחה לה נולדו, העיר, המציאות הקשה מכתיבים להם סיפור חיים של ייאוש והעדר תקווה." הוסיפה הגברת ריבלין ואמרה לצעירות: "אתן מוכיחות לי שישנה דרך אחרת. אני בטוחה שהיא לא קלה ובטח שאינה פשוטה אבל היא משתלמת. אני רוצה להגיד לכן תודה. תודה על האומץ, על הנחישות, על ההתמודדות, השאיפות, החוסן, הכוחות וכמובן התקווה. אתן ההוכחה לכך שאסור להיכנע, שאין לקבל את הקושי בחיים כגזרת גורל ולשקוע לתוכו. אתן מלמדות אותי, את כולנו, שמוכרחים לנסות לקום מתוך ההריסות ולבנות חיים חדשים." רעיית הנשיא סיימה את דבריה ואמרה: "אני מאחלת לכן שהשנים הבאות תהיינה רק של תקווה ואושר."

במפגש השתתפו כמה מהצעירות שנעזרו ב"בית רות" כנערות בהן דרינה גלוסקינה, שהפכה למדריכה במקום. "כל המסגרות לא נתנו מענה לצרכים שלי, עד שהגעתי לבית רות." דרינה סיפרה על הפיכתה למדריכה במקום ואמרה: "הגעתי מהמקום שלהן ולפני כמה שנים הייתי במקומן. היום אני מדריכה במקום. הנערות רואות אותי ואומרות לעצמן, אם היית במצב שלנו והגעת להיות מדריכה גם אנחנו יכולות להיות." דרינה סיפרה כי החלום שלה הוא להמשיך לעבוד עם העמותה וללמוד עיצוב.

זמד בייזאן, עזבה את ביתה בגיל 15 והגיעה ל"בית רות" אחרי מגורים בכמה הוסטלים. "רציתי מסגרת," אמרה זמד, והוסיפה: "אחרי שעה ב'בית רות' ידעתי ששם אני רוצה להיות. טוב לי שם. עשיתי תהליך טוב אחרי עבר לא טוב. אני יודעת שאני חזקה ואני אצליח, קיבלתי תמיכה ואהבה."

רחלי מזרחי, גם היא בוגרת המקום סיפרה כי אחרי שנים של חוסר ודאות מצאה במקום בית, והיום היא משרתת בצבא כסמלת מבצעים. רחלי אף הציגה לגברת ריבלין את תעודת ההצטיינות שקיבלה לאחרונה ממפקד הבסיס בו היא משרתת. אחרי ששמעה את סיפוריהן אמרה הגברת ריבלין לצעירות כי היא נרגשת לשמוע על הדרך שעברו ועד כמה הן חזקות יותר, והוסיפה שהיא בטוחה שכל אחת מהן תוכל להגשים את החלום שלה ולהצליח.

חנה אזולאי הספרי, יו"ר המועצה הציבורית, סיפרה על הבחירה שלה להתגייס למען המקום ואמרה: "אחרי שביקרתי במקום וראיתי את הנערות המופלאות האלה, ראיתי את הסיכוי שבהן." אזולאי הספרי הוסיפה: "הסיבות לקיום נשים מוחלשות היא בגלל שהחברה מחלישה אותן מלידה. בבית רות נערות צעירות מחוזקות וזה הסוד להצלחה. כגודל החלומות של הנערות גודל ההצלחה. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי. אני מאוד מקווה שהמדינה תמצא כוח ותקציבים להעניק למקום הזה כוח. יש אלפי נערות בסיכון שמחכות בתור לבית רות. חייבים לתת להן סיכוי לשוויון הזדמנויות.