יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, סייר היום במטה חברת לוקהיד מרטין בוושינגטון המייצרת את מטוסי ה f-35 לישראל. לפיד: "הדרך של ישראל להיערך לאיומים שיש סביבה היא ליישם את היתרון האסטרטגי של ישראל במרחב כולו ובמזה"ת. מטוסי ה F35 שיגיעו לישראל יסייעו בהשגת המטרה הזו". בהמשך ייפגש לפיד עם כ-20 חברי קונגרס דמוקרטים לדיון על חיזוק היחסים בין ישראל לארה"ב ויקרא לקידום הסכם הסיוע הבטחוני האמריקאי לישראל

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, סייר היום במטה חברת לוקהיד מרטין בוושינגטון המייצרת את מטוסי ה f-35 לישראל
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, סייר היום במטה חברת לוקהיד מרטין בוושינגטון המייצרת את מטוסי ה f-35 לישראל

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' וחבר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ יאיר לפיד ערך היום(17.5.16), סיור בטחוני מיוחד במטה חברת לוקהיד מרטין בוושינגטון המייצרת בין השאר את מטוסי ה-F-35אותם רכשה ישראל. לפיד קיבל סקירה מקיפה על הפיתוחים הבטחוניים ועל שיתוף הפעולה עם ישראל. במהלך הביקור התנסה לפיד בסימולטור מטוס הקרב וקיים דיון עם בכירי התעשייה הבטחונית האמריקאים על סוגית הסיוע הבטחוני ושיתופי הפעולה הטכונולוגים בין ישראל לארה"ב.

לפיד:הייתי מעורב ברכישת ה F35בסיבוב הקודם. באתי הנה ללוקהייד מרטין כדי לראות את הדרך שבה מתפתחים המטוסים, את הדרך שבה התעשיות הישראליות מעורבות בבניית המטוס שאמור לתרום רבות לדור הבא של הביטחון הישראלי ושל חיל האוויר הישראל. בדצמבר הקרוב יגיע מטוס ה F35הראשון לישראל, המטרה היא להנציח וליישם את היתרון האסטרטגי של ישראל במרחב כולו ובמזרח התיכון כולו. זו הדרך של ישראל להיערך לאיומים שיש סביבה במזרח התיכון הסוער שבו אנחנו חיים"

גם סגן הנשיא לפיתוח עסקי של מטוס הקרב F35ג'ק קרייזלר, התייחס לשיתוף הפעולה הבטחוני בין ישראל לארה"ב ואמר: "אני רוצה לברך אותך שהגעת לפה, לשמוע ולשוחח על הפעילות שלנו ואני מאוד מעריך את מערכת היחסים הארוכה שיש לנו בלוקהידמרטין עם הממשל ועם גורמי הביטחון הישראלים"

הסיור היום בלוקהיד מרטין הוא חלק מפעילות אינטנסיבית מדינית שמקיים לפיד במהלך ביקורו בארה"ב. בהמשך היום ייפגש לפיד עם עשרות חברי קונגרס דמוקרטיים במפגש מיוחד שארגנו חברי הקונגרס טד דויטש וג'ו קנדי, אדם שיף וג'אן שקובסקי לשיחה על חיזוק היחסים בין ישראל לארה"ב, על שיתוף הפעולה בין המדינות ועל האיומים הבטחוניים האזוריים והגלובליים המשותפים לישראל וארצות הברית. כמו כן ייפגש עם הסנטור לנדזי גרהאם, שיזם את המכתב ששיגרו 83 הסנטורים לאובמה בו קראו לנשיא האמריקאי להגדיל את הסיוע לישראל ולחתום על הסכם הסיוע הבטחוני בהקדם. השניים ישוחחו על חשיבות קידום הסכם הסיוע לישראל.