סגן יו"ר הכנסת ומזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, חנך בבלארוס תערוכה מיוחדת לזכרו של ברל כצנלסון במקום הולדתו בבוברויסק. את התערוכה ארגנה עמותת "לימוד-FSU", שפועלת לחידוש החיים היהודיים במדינות ברית המועצות לשעבר. דיתה כצנלסון, אחייניתו של ברל, השתתפה גם היא בחנוכת התערוכה.

ח"כ חיליק בר בפתיחת התערוכה בבלארוס
ח"כ חיליק בר בפתיחת התערוכה בבלארוס

"כמזכ"ל מפלגת העבודה התרגשתי מאוד לחנוך תערוכה לכבודו של ברל כצנלסון - אחד מענקי הרוח והעשייה הגדולים והמשפיעים ביותר של תנועת העבודה בפרט ושל הציונות בכלל", אמר בר.

"עבורי ועבור דורות שלמים של ציונים וסוציאל-דמוקרטים ברל הוא מצפן ומורה דרך שמשנתו, אשר היוותה את המסד הרעיוני לארגונה של מדינת ישראל, רלבנטית היום לא פחות מאשר בימים שבהם ניסח אותה".

בר הוסיף כי "אף שחלפו כבר יותר מ-70 שנה מאז הלך לעולמו, מפעל העשייה העצום של ברל ממשיך להשפיע על חייהם של כל ישראלית וישראלי ברמה היומיומית. תנובה, בנק הפועלים, סולל בונה וכמובן ההסתדרות - אלה רק מספר דוגמאות שכל אחת מהן מהווה מפעל חיים אשר הקמתו יכולה למלא עשרות שנים של עשייה עבור אינספור אנשים, ואת כולם הקים ברל בעצמו, במו ידיו, יש מאין.

התרגשתי במיוחד לפגוש את אחייניתו של ברל, דיתה כצנלסון, ולשמוע ממנה ממקור ראשון על האיש שעבורה היה דוד ועבורי היה ונותר בגדר אגדה שהייתה באמת. אי אפשר להגזים בחשיבותה של הנחלת מורשתו של ברל, ואני גאה בכך שניתנה לי הזכות לקחת חלק בפרויקט יוצא דופן זה".