מומחה התיירות הבינלאומית והישראלית, אסף חילו, עם הסטטוס העדכני וההמלצות על מינסק, טאלין וטירנה.

כלים
קרדיט: מינסק בירת בלארוס (Pixbaay)
קרדיט: מינסק בירת בלארוס (Pixbaay)

 

אסף חילו מציין כי הישראלים המחוסנים בדרכם חזרה לטיולים במדינות העולם, עם האפשרויות הרבות הנפתחות בפני תיירי העולם, חשוב לעשות סדר בהמלצה על כל מדינה והסטטוס שלה בהתמודדות נגד נגיף הקורונה.

האם בטוח לטוס לחו"ל בשנת 2021? אסף חילו עושה סדר
על אף ההתקדמות המשמעותית של מדינות העולם במיגור הקורונה וההתחסנות כנגד קורונה, קשה להכריז באופן ברור כי אנו נמצאים בעידן "פוסט קורונה" אלא בעידן בו הקורונה מתחילה לאבד מאחיזתה ההרסנית במדינות העולם בדומה לשנת 2020 ותחילת שנת 2021.
להבדיל מאזרחי מדינות רבות, הישראלים יכולים להרגיש גאוות יחידה עם אחוז ההתחסנות הגבוה בעולם - 55% התחסנות בשתי מנות קורונה בקרב כלל האוכלוסייה לחיסון, נתון הגובה באופן משמעותי מכל מדינות העולם ונתון גבוה באופן קיצוני ממרבית מדינות העולם.

מומחה תיירות הבינלאומי והישראלית, אסף חילו, על הפיכתם של המטיילים הישראלים למבוקשים מבחינה בריאותית: "מיגור התחלואה בישראל והתחסנות הישראלים הפכו את הישראלים לתיירים מבוקשים בעולם, במצב זה כל מה שנותר לישראלים הוא לבדוק אילו מדינות פתוחות לתיירות ולפעול בהתאם לכללי הקורונה ודרישות כל מדינה טרם הכניסה".
כדי לחזור להניע את גלגלי התיירות בראשנו, נסקור 3 ערי בירה תיירותיות: מינסק (בלארוס), טאלין (אסטוניה) וטירנה (אלבניה).

חופשה במינסק
עיר הבירה של בלארוס הינה מינסק, המציעה למטיילים תרבות קלאסית, נופים ומבנים יפים, מקומות בילוי ומסעדות מבוקשות וחיי לילה טובים המשלבים גם ערבים סוערים.
במינסק תוכלו ליהנות מהגן הבוטני, מוזיאון לאמנות בלארוסית, גן חיות, קרקס, מסעדות עם אוכל מקומי מסורתי לצד מסעדות שף בינלאומיות, קזינו ועד לפאבים ומועדונים נחשבים.

אסף חילו ממליץ לחשוב על מינסק כאופציה: "מינסק משלבת אווירה רגועה למשפחות אך גם חיי לילה המתאימים לקבוצות חברים או זוגות המחפשים ערבים תוססים ומעניינים. בנוגע להתמודדות עם הקורונה, בלארוס מתמודדות כרגע עם מה שנראה כמו גל שלישי או גל שלישי חלקי, אחוז ההתחסנות בבלארוס נמוך מאוד ועומד כיום על קצת פחות מחצי אחוז מכלל האוכלוסייה. למרות עליית תחלואה ואחוז החיסונים הנמוך, נראה שמספר המקרים החדשים של הקורונה אינו גובה מול מספר התושבים. יחד עם הזהירות המתבקשת, ניתן לשקול בחיוב חופשה במינסק".

חופשה בטאלין
עיר בירה נוספת היא בירתה של אסטוניה, טאלין, אם טרם הכרתם את טאלין המתפתחת זה הזמן לטיול בטאלין המציגה שילוב של תקופות: אזורים חדשניים ומודרניים אל מול אזורים עתיקים (העיר העתיקה).
בטאלין מסעדות ובתי קפה טובים, מוזאונים, ארמונות, שייט, מלונות מפנקים בדרוג 5 ו 4 כוכבים וקניונים וחניות שיאפשרו לכם שופינג ללא הפסקה.

אסף חילו עם המלצה על טאלין: "עיר הבירה הציורית עוד מתפתחת ושווה לבקר בה וליהנות מאווירה אירופית, פינוקים ושופינג. נכון להיום אסטוניה בפוסט הגל השני כאשר מספר המקרים החדשים לאורך כל המגפה לא היה גבוה, אחוז המתחסנים בשתי מנות עומד על קצת יותר 5.5% מכלל האוכלוסייה, נתון טוב מול כלל מדינות העולם. יחד עם ההנאות והאטרקציות המומלצות, נראה שטאלין ממוקמת גבוה ברשימת היעדים לטיול לאחר הקורונה".

חופשה בטירנה
עיר הבירה השלישית והאחרונה היא טירנה בירתה של אלבניה.
בדומה לערי בירה אירופאיות מבוקשות רבות, בטירנה תוכלו למצוא את השילוב של האווירה ההיסטורית יחד עם החדשנות וקדמה המערבית: מבנים מרשימים, חיי תרבות, מסעדות טובות, טיולים מעניינים ואפילו חיי לילה מומלצים.

למרות האחוז הנמוך של ההתחסנות, אסף חילו מציע לכם לשמור את טירנה כיעד לבדיקה בעוד מספר חודשים: "בטירנה לא חסר מה לעשות, מספיק סופ"ש אחד כדי ליהנות ממבנים כמו ארמון התרבות, מסגד אטהם, מוזאונים, פארקים גדולים בהיקפם בדומה למדינות אירופאיות רבות, חניות וקניונים גדולים לשופינג, בתי קפה טובים וקולינריה טובה המתאימה מאוד לקהל הישראלי.
בהתאם למצב הנוכחי אלבניה מציגה נתוני קורונה שמתחילים להתאפס לאחר הגל השני, למרות התחלת ניצני היענות בקרב האוכלוסייה האלבנית נכון להיום פחות מחצי אחוז מהאוכלוסייה האלבנית התחסן לשתי מנות. על אף הנתון הנמוך מאוד של החיסונים, נראה שהאלבנים מצליחים להשתלט על מקרי הקורונה בקרבם. יש לשקול בחיוב ולבדוק את טירנה בעוד כמספר חודשים כיעד מומלץ לטיסה".