מפגש בין יהודים לערבים, מטפלים ומטופלים, עמד במרכז יום עיון שנועד להעשיר את העבודה בביה"ח מזור (לשעבר מזרע) בעכו ובמרפאות החוץ של ביה"ח, כדי לשמר ולטפח סובלנות וסקרנות בעבודה המשותפת. מנהלת ביה"ח פרופ' אילנה קרמר אמרה כי, מפגש כזה הוא טבעי לנו, לאור העובדה שאנחנו מהווים דוגמא ומופת לעבודה משותפת מול מטרה נעלה, ושואפים להזדמנות שווה ליצירה ולביטוי"

כלים
מנהלת ביהח מזור פרופ' אילנה קרמר (שנייה מימין) ביום העיון קרוב - רחוק - קרוב שהתקיים בביהח. צילום- יחצ
מנהלת ביהח מזור פרופ' אילנה קרמר (שנייה מימין) ביום העיון קרוב - רחוק - קרוב שהתקיים בביהח. צילום- יחצ

ערב העיון נפתח עם מילות השיר "אדם בתוך עצמו הוא גר....אדם בתוך עצמו נסגר....", כהזמנה למפגש של היכרות וקירוב לבבות. מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" (מזרע), פרופ' אילנה קרמר, הסבירה כי "הנושא קרוב לליבנו לאור העובדה שכשליש מהמטופלים אצלנו בביה"ח הם מהמגזר הערבי ואנחנו עסוקים מאוד בשיפור מתמיד של הנגשה תרבותית". פרופ' קרמר הדגישה בדבריה, "אנחנו רואים חשיבות רבה להתייחס בכובד ראש לנושא, מתוך רצון לבחון את מערכת היחסים בין המגזרים. אנו בוחנים את רגשותינו, הדעות הקדומות שלנו. באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו כאנשי מקצוע אנו מחויבים להבין את ה"אחר", לקדם כל העת את היכולת שלנו לקבל ולהכיל את השונות ".

יום העיו כלל הרצאות של הפסיכולוג הקליני במרפאה לבריאות הנפש בעכו, צבי גיל ועו"סיות במרפאה אבו אל היג'א וג'ניה וילינסקי, שעסקו בסוגיה של "להיות מיעוט ערבי בקבוצת רוב יהודי". כמו כן, הפסיכולוגית הראשית של המרכז לברה"נ "מזור", דורית וקסלר ,נשאה הרצאה בנושא "דעות קדומות - אני ?!?"ובנוסף, פסיכולוגית קלינית מדריכה, פסיכואנליטיקאית מנחה, מלמדת במכון ת"א לפסיכואנליזה ובמכון הישראלי לאנליזה קבוצתית, חני בירן, קיימה סדנה קבוצתית בהנחיה משותפת עם היועצת הארגונית סהר רוחנה , שסייעה לעבד את התכנים והרגשות שעלו בהרצאות.