ראשת חטיבת המרכזיים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, ד"ר אורלי ווינשטיין ובכירים נוספים במשרד הבריאות, הגיעו לביקור במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" ("מזרע" לשעבר) בעכו. ד"ר ווינשטיין הציגה בפני הנהלת ביה"ח את עיקרי החטיבה החדשה, אשר נועדה בראש ובראשונה לחזק ולפתח את מערך המרכזים הרפואיים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים

כלים
(מימין לשמאל)- פרופ' אילנה קרמר, נעמי אסולין, דר אורלי ווינשטיין ודאוד נאהי. צילום- אילן רצון
(מימין לשמאל)- פרופ' אילנה קרמר, נעמי אסולין, דר אורלי ווינשטיין ודאוד נאהי. צילום- אילן רצון

לאחרונה נערך במשרד הבריאות שינוי ארגוני משמעותי ובמסגרתו מונתה ד"ר אורלי וינשטיין לראשת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במרד הבריאות. בתפקידה זה תעסוק ד"ר וינשטיין בחיזוק ופיתוח מרכזי של בתי החולים הממשלתיים הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים , ניהול תקציבים, מערכות מידע, איכות ובטיחות הטיפול, שירות ועוד. בסמוך לכניסתה לתפקיד היה המרכז לבריאות הנפש "מזור" אחד מבתי החולים הראשונים שבהם ערכה ד"ר וינשטיין ביקור מקיף להיכרות והתרשמות.

מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" פרופ' אילנה קרמר, המנהלת האדמיניסטרטיבית בביה"ח, נעמי אסולין ומנהל הסיעוד בביה"ח דרור טרן , הציגו בפני ראשת חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות ובכירים נוספים במשרד הבריאות שנלוו אליה, את הישגי ביה"ח כמובילים בפרויקטים שונים, ובהם: תכנית "עמיתים מומחים", המשלבת מתמודדים אשר עברו תהליכי טיפול ושיקום כחלק מהמערך הטיפולי בביה"ח בתפקיד של מדריכי שיקום והחלמה. במרכז הסיור הוצגה השלמת פרויקט עיצוב תומך החלמה באחת ממחלקות ביה"ח. בפרויקט זה עוברים בהדרגה כל המרחבים המשותפים של המטופלים במזור שינוי מהותי, מבני ותפקודי, כדי להרחיב ולהעשיר את המטופלים ולעודד החלמה. כמו כן, בחנה ד"ר ויינשטיין את ההתנהלות והשינויים הנובעים מהרפורמה בשירותי בריאות הנפש בארץ.

בסיכום ציינה ד"ר ויינשטיין כי הביקור העשיר אותה בידע ובהבנה והיא מלאת הערכה לעובדי בית החולים וההנהלה על ההישגים שהוצגו בפניה.