בשנה הקרובה צעירי הליכוד יעסקו בנושא הפריפריה ולקדם יוזמות חברתיות הנוגעות לתושבי הפריפריה בכלל ולצעירים בפרט. הערב, במהלך כינוס מועצת הליכוד, אשר התקיימה בעיר לוד, גובשה מדיניות הצעירים ביחס לפריפריה ולחברה. הצעירים דנו סביב שולחנות עגולים בנושאים חברתיים יחד עם חברי הכנסת: יואב קיש, אמיר אוחנה, אורן חזן, ענת ברקו, מיקי זוהר, דוד ביטן, נורית קורן ואיוב קרא. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שהתייחס תחילה לפיגוע שהתרחש בירושלים: "נבצע הערכות מצב והפקות לקחים ממה שהתרחש באירוע. זה מלמד אותנו את מה שאמרתי פעמים רבות בימים האחרונים. אמנם זיהינו מגמת ירידה אך היה ברור כל העת שלקראת חגי ניסן, כשיש לנו הרבה יותר מבקרים באזור הר הבית ויותר הסתה ברשתות החברתיות, גם בקרב הרשות הפלסטינית – יתרחשו פיגועים."

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן

בנוסף, כיבדו בנוכחותם יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, יו"ר הקואליציה צחי הנגבי וראש עיריית לוד, יאיר רביבו.

יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת: "בדרך לכאן מצב הרוח השתנה עם כל הדיווחים מירושלים. אאחל מכאן החלמה לכל הפצועים. הכינוס היום הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך שאתם בדרך הנכונה עם הפעילות שלכם. דנתם היום בנושאים של שוויון חברתי, פריפריה, חינוך ומתן הזדמנויות שוות. בכל הנושאים שדנתם עליהם כאן – יש סיבות לדאגה. כולנו אוהבים לגלגל את האחריות, אבל מי שאחראי על כל זה זו תמיד מפלגת השלטון. הליכוד היא מפלגת השלטון, לכן כל האחריות על הערוצים הללו היא שלנו. אנחנו צריכים לדעת לומר גם דברים קצת פחות פופולריים ולא לשחות עם הזרם. לא כל סיסמא פופוליסטית במפלגה צריכה לסחוף אחריה את כולנו.

יו"ר הכנסת בירך את הצעירים על עשייתם: "עצם הדיון והעלאת הנושאים וקידומם - על זה מגיע לכם יישר כוח גדול! ואם תדעו לשלב בין הפעילות הפוליטית הנכונה לבין המהות והעומק בדיונים האלה ובפעילות שלכם – אתם תהיו הדור הבא לא רק של הנהגת הליכוד אלא גם של המדינה".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שהתייחס תחילה לפיגוע שהתרחש בירושלים: "נבצע הערכות מצב והפקות לקחים ממה שהתרחש באירוע. זה מלמד אותנו את מה שאמרתי פעמים רבות בימים האחרונים. אמנם זיהינו מגמת ירידה אך היה ברור כל העת שלקראת חגי ניסן, כשיש לנו הרבה יותר מבקרים באזור הר הבית ויותר הסתה ברשתות החברתיות, גם בקרב הרשות הפלסטינית – יתרחשו פיגועים. לכן נערכנו בכוחות מתוגברים גם לתרחישים ביטחוניים, כפי שלצערנו התרחש הערב. אנו ממשיכים לקרוא לציבור לשמור על עירנות, יחד עם תגבור מסיבי של כוחות בירושלים.

יחד עם זאת, כמי שהיה יו"ר צעירי הליכוד לשעבר, במשך כ-6 שנים, היה לי חשוב להגיע ולהביע את החשיבות של הנושאים החברתיים שאתם עוסקים בהם. הבסיס לכל צמצום פערים חברתיים הוא קודם כל אכיפת חוק וסדר. המדיניות שלי היא לתעדף באופן משמעותי את אכיפת החוק והסדר ומניעת האלימות. אני מברך על העשייה שלכם. תמיד אהיה רתום לכל יוזמה שלכם, יש לה חשיבות אמיתית שמשפיעה על הנבחרים וגם מעוררת אותנו שאיננו שמים מספיק דגשים בתחומים שבאחריותנו".

יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי: "אני קורא לכם לפעול למען הנושאים החברתיים והכלכליים שדיברתם עליהם היום ולהביא את המהווים שלכם בתנועה. זה תמיד משפיע ומעשיר ותורם תרומה משמעותית. אנחנו כבר עשרות שנים בשלטון שמייצר לעיתים קיפאון ולכן אנו צריכים את הכוח הצעיר והתוסס בתוך התנועה כדי שנשמור על האיזון בין השלטון, האחריות הכבדה והפשרות הקשות שאנו עושים לצורך שמירה על השלטון, לבין השמירה על האידיאולוגיה שלנו".

יו"ר צעירי הליכוד, דוד שאין: "אנו, צעירי הליכוד, נמצאים פה בשטח כדי לפעול ולקדם. בחודשים האחרונים נפגשנו עם נציגינו בכנסת והצגנו את הנושא החברתי. דיברנו גם עם ראש הממשלה שנתן את ברכתו. יולי אדלשטיין, שחיזק ותרם מניסיונו והבטיח שיסייע לנו בכל יוזמה שנרצה לקדם בכנסת.