שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני) בעקבות פיתוח המערכת לאיתור מנהרות וחשיפת המנהרה בגבול עזה: "פיתוח המערכת לאיתור מנהרות וחשיפת מנהרת הטרור בגבול עזה הן הישג עצום של צה״ל, מערכת הביטחון ומהנדסי התעשיות הביטחוניות."

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני)
שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני)

"זוהי המתנה הטובה ביותר לחג הפסח עבור תושבי הדרום ועבור כל תושבי ישראל." הוסיף פרץ.

לדבריו, "חשיפת המנהרה, שבוצעה בעזרת טכנולוגיה שאין לה תקדים בעולם, מהווה מהלומה אסטרטגית לחמאס ולכל ארגוני הטרור שמבקשים לפגוע בנו. המערכת מהווה נדבך נוסף בחוסן הלאומי של ישראל ובחגורת ההגנה של העורף האזרחי."

פרץ הוסיף כי: "יחד עם זאת דווקא היום אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ועלינו להישאר דרוכים וערוכים לכל תרחיש של הסלמה. נמשיך להיאבק בטרור ולחתור לשלום באותה נחישות, כי זוהי חובתנו ואחריותנו להבטיח את חוסנה ועוצמתה של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה לחשיפת המנהרה בדרום: "צה"ל וכוחות הבטחון מנעו אסון כבד ואני מבקש לחזק את ידיהם על הפעילות הנחושה. חשוב לזכור ולהזכיר לעולם - למנהרה שנחשפה הייתה מטרה אחת - לרצוח ילדים ונשים חפים מפשע בתוך ישראל. מועצת הבטחון של האו"ם והקהילה הבינלאומית צריכות להבין חד משמעית, כי איום המנהרות משמעותי והרסני ממש כמו איומי טילים או פיגועי טרור ועל העולם לגבות את ישראל בכל תגובה על איום המנהרות שכמוהה כפלישה קרקעית לשטח מדינת ישראל".

לפיד הוסיף: "אחרי מבצע 'צוק איתן התרעתי לא אחת ועמדתי על הדרישה כי חייב להתבצע פירוז של עזה מנשקה. לא יכול להיות שאחרי סיום 'צוק איתן' ממשיכים בעזה בחפירת המנהרות וייצור טילים שמכוונים לעבר אזרחי מדינת ישראל. נושא המנהרות צריך להיות מטופל ברמה המדינית כמו שהוא מטופל ברמה הצבאית. מה שאנחנו רואים היום זה חוסר טיפול מובהק של הדרג המדיני בסוגיית המנהרות ברמה ההסברתית וגם ברמה ההרתעתית. אני סומך על צה"ל, על מפקדיו, על תוכניות העבודה שלו. עם זאת, נדרשת פעילות אינטנסיבית ונחושה גם ברמה המדינית כדי לעקור מהשורש את איום המנהרות ולדאוג לבטחונם של תושבי הדרום ואזרחי ישראל".