כבכול שנה, גם השנה, עיריית מעלות תרשיחא, באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים, מסייעת למשפחות רבות במתן תלושי מזון וחבילות, על מנת שיחגגו את חג הפסח בשמחה ובכבוד. זו כבר מסורת בעיריית מעלות תרשיחא, לגייס ארגונים ואנשים פרטיים המבקשים לתרום לקמחא דפסחא, לטובת אלה שידם אינם משגת. החלוקה נעשית בצורה המכבדת את תושבי העיר מעוטי היכולת

כלים

השנה, חבילות המזון נתרמו על ידי עמותות שונות, ביניהן עמותת יד לתושב, מפעל שמן מרוקאי, קרן חסד, קרן ברכת מרגלית לניצולי שואה, הקרן לידידות וכמובן עיריית מעלות תרשיחא. חוזקת העיר מעלות תרשיחא והעומד בראשה נמדדת ביכולת לסייע ולטפח גם את החלשים בחברה ולחזקם ברגעים אלה של חסד ואמת. היכולת להנהיג שיתופי פעולה בין כל הארגונים ולרכז את הסיוע באמצעות שירותי הרווחה בעירייה, מעידה על חוזקה וחוסנה של העיר מבחינת "איש לאחיו יעזורו ולאחיו יאמר שלום".

למשרדי המחלקה לשירותים חברתיים הגיעו המשפחות על מנת לקבל את התרומה. "מי שנבצר ממנו להגיע, מסיבות אלו ואחרות, דאגנו להביא את החבילה עד לפתח ביתו באמצעות מתנדבים", סיפרה כוכי חזן, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית מעלות-תרשיחא, והוסיפה: "המשפחות שהגיעו אלינו לא הפסיקו להודות לנו על התרומה. בעיניים דומעות הם ניגשו אלינו וסיפרו לנו שאנו נותנים להם תקווה, שבזכות החבילות הללו החג שלהם יהיה מלא ומאושר."

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "אי אפשר להישאר אדישים נוכח הנתונים החמורים- 1.7 מיליון מאזרחי ישראל חיים מתחת לקו העוני, מתוכם למעלה מ-700 אלף ילדים. במעלות תרשיחא אנחנו דואגים למשפחות מעוטות היכולות, לא רק בחגים, אלא בכל השנה. בחגים אנחנו דואגים שלא תחסר לאף משפחה ארוחת חג מכובדת. אני מכיר תודה לעמותות השונות אשר מסייעות לנו ויחד עם מחלקת הרווחה בעירייה דואגים שלא יהיה אף אחד רעב בחג בעיר שלנו. אני מאחל חג שמח לכל בית ישראל!"