עצרת זיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביום רביעי כ"ו בניסן תשע"ו, 4.5.16 בשעה 19:45 באודיטוריום בעכו. העצרת תיערך במעמד רב העיר עכו, הרב יוסף ישר, ראש העיר עכו, שמעון לנקרי וניצולי שואה.

כלים

העצרת תחל בהדלקת נרות זיכרון, הקראת שמות קרובי משפחה של תושבי עכו שנספו בשואה, דברי רב העיר וראש העיר. לאחר מכן, יציגו חברי קבוצת התיאטרון הקהילתי של האודיטוריום את ההצגה – יבלונקה.

ההצגה עוסקת בסיפורו של אנדרי, נער מהכפר יבלונקה בפולין הסבור כי הוא יהודי, שאומץ על-ידי מורה מקומי אשר הציל אותו מידי המדינה השכנה גרמניה. אנדרי, כמו כל נער צעיר, מבקש לחיות את חייו, ללמוד, לעבוד ולאהוב, אך הוא נתקל בעוינות אנטישמית מצד תושבי הכפר, המתיימרים להיות יראי שמיים וטובי לב. עוינות ההולכת וגוברת עם ענני המלחמה הקרבים לפולין.

עלילת המחזה מסתבכת כאשר מגיעה ליבלונקה גברת גרמנייה, החושפת כי היא אמו הביולוגית של אנדרי, וכי המורה הוא למעשה אביו הביולוגי. משמע, אנדרי כלל אינו יהודי. גרמניה הנאצית פולשת לפולין, מלחמה מרחפת באוויר, וידיעות על חיפוש אחר יהודים ממלאות כל פינה. תושבי יבלונקה, תוך טיוח והתנערות מאחריות, בוחרים להסגיר את אנדרי "היהודי" לידי הנאצים, ובכך משתקפת לנו המציאות העגומה, חסרת המוסר והגזענית, הקיימת גם בימינו.