אמש ערכה חברת ונקו, עסק חברתי לקידום לגליזציה של קנאביס, אירוע גדול בתל אביב בהשתתפות כמאה בני אדם בו התארחו חברות הכנסת תמר זנדברג ושרן השכל וכמו כן, יו"ר תנועת זהות, ח"כ לשעבר משה פייגלין.

השכל: "אני מאמינה שכבר במושב הבא תעבור הצעה לאי הפללה"

ח"כ שרן השכל (ליכוד) דיברה על הצעת החוק שלה ועל העבודה שהיא מבצעת בתוך שורות הקואליציה. לטענתה בתוך מספר חודשים, כבר בפתח מושב הכנסת הבא, יהיו שינויים משמעותיים בכל הנוגע למדיניות הנוכחית כלפי קנאביס וכמו כן ציינה כי היא מאמינה שבמושב הבא הצעת החוק שלה כן תעבור.

"אנחנו יכולים ללמוד ממקומות אחרים שעשו אי הפללה ואנחנו יכולים לראות שכמות הפשיעה ירדה. אפשר לראות שכאשר מפסיקים להפליל את צרכני הקנאביס זה לא פורץ שום דבר או כל סנריו כזה או אחר שמנסים למכור לנו", אמרה ח"כ השכל.

השכל הרחיבה על הסיבה למורכבות המאבק וקראה לתומכי הלגליזציה להתחיל לפעול באופן אקטיבי: "רוב צרכני הקנאביס לא רוצים שיתייגו אותם ונזהרים שלא יעצרו אותם, לכן יושבים בבית. אי אפשר לשבת בבית. בשביל לעשות מהפכה צריך לצאת לרחוב, להתפקד למפלגות ולהפעיל לחץ ציבורי".

ח"כ זנדברג: "גורמים רבים ניסו למנוע ממני לשמש כיו"ר ועדת סמים של הכנסת".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) סיפרה כי גורמים רבים ניסו לפסול את המינוי שלה לתפקיד יו"ר ועדת הסמים בכנסת וטענה כי גם נעשו פניות לוועדת האתיקה בנושא: "אני גאה להיות יו"ר ועדת הסמים הראשונה בכנסת שתומכת בלגליזציה".

זנדברג תקפה בחריפות את המדיניות הקיימת וקראה: " החיפושים, ההפללה, ההפסד הכלכלי וכל שאר תופעות הלוואי של אי חוקיות הקנאביס הם במילה אחת – טמטום". זנדברג הרחיבה בנושא ונימקה: "קנאביס הוא בדרגה הנמוכה ביותר בכל הקשור להתמכרות ומסוכנות לציבור בכל המדדים של ארגון הבריאות העולמית ודווקא הוא עומד בחזית של המלחמה העולמית בסמים".

מימין לשמאל: מנכ"ל ונקו, אייל אקרמן, ח"כ שרן השכל, ח"כ לשעבר משה פייגלין. צילום: חופית בן נון

ח"כ לשעבר משה פייגלין: "למדינה יש אינטרס לשמור על אנשים בגדר עבריינים"

חבר הכנסת לשעבר, משה פייגלין, תקף בחריפות את גורמי החוק במדינת ישראל וטען כי בעיניו המדינה מנסה לשמר מצב שבו קבוצה ענקית מאזרחי המדינה יישארו עבריינים: "למדינה יש אינטרס שהקנאביס לא יהיה חוקי. ישנם לפחות חצי מיליון אזרחים במדינה שאשמים כל עוד לא הוכח אחרת. שאין להם את חזקת החפות. אנשים שאפשר לדפוק להם בדלת באמצע הלילה, לפי החוק, כי הם עבריינים. האנשים האלה לא יתווכחו עם שוטר, ישלמו כל מס וכל דו"ח, הם לא ילכו להפגנות ולא יתעמתו עם הרשויות, הם מפחדים. לשלטון יש את הרצון הטבעי של הכוח ועוד כוח".

פייגלין טען שהאינטרס של המדינה הוא לא האינטרס היחיד וטען כי ישנם גם אינטרסים כלכליים היום למנוע לגליזציה ואמר: "ישנם כוחות חזקים מאד שעושים הרבה על מנת שלא תהיה פה לגליזציה והרדיפה תמשיך ביניהם גם כוחות כלכליים".

ח"כ זנדברג: "להערכתי אחד מכל שמונה ח"כים מעשן קנאביס". השכל: "יצא לי להתנסות".

ולשאלת המפתח: מי מעשן קנאביס? משה פייגלין טען שעל אף שאשתו מטופלת בקנאביס רפואי, הוא בעצמו מעולם אינו נגע בזה, אך לא מעניין אותו מי משתמש בקנאביס ומי לא. ח"כ השכל טענה כי בצעירותה התנסתה בקנאביס, אך לא נהנתה ואילו ח"כ זנדברג טענה כי: "הכנסת מייצגת את הציבור שבוחר בה ולכן אם אחד מכל שמונה אנשים בציבור מעשן, אז כנראה שאחד מכל שמונה חברי כנסת מעשן קנאביס גם כן".

מנכ"ל חברת ונקו, אשר מוכרת מוצרי עישון ומשתמשת ברווחים לקידום לגליזציה של קנאביס, אייל אקרמן אמר: "חברת ונקו גאה לארח אירועים שכאלה בכל רחבי הארץ, צרכני הקנאביס מצביעים דרך הכיס כאשר הם בוחרים לקנות מוצרי ונקו ולממן באמצעי הזה אירועים מסוג זה. אנחנו נמשיך להיות בכל מקום ובכל זמן ולפעול לטובת האינטרס של צרכני הקנאביס ולמען חופש וזכויות במדינת ישראל".

למנוי ונקו לחצו כאן

מוצרי ונקו מועברים למנויים

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים