אושר תיקון חוק המעניק להוריו של ילד נכה שנפטר מענק פטירה. ח"כ איילת נחמיאס ורבין: "איפה שנדרשת חמלה שם על חברי הכנסת להיות"

כלים
ח"כ איילת נחמיאס ורבין, המחנה הציוני
ח"כ איילת נחמיאס ורבין, המחנה הציוני

הצעת החוק שהגישו חברות הכנסת איילת נחמיאס ורבין ושולי מועלם נכנסה אתמול לספר החוקים. חוק זה בא לתקן לאקונה בחוק אשר מפלה בין משפחות הזכאים לקצבאות הנכות שונות.

החל מה 1.4.16 יזכו הוריו של ילד נכה שנפטר למענק הנועד לסייע למשפחה בתקופת ההסתגלות, להשתתפות בכיסוי הוצאות הקבורה, השבעה ולהקמת המצבה. קצבה זאת ניתנה עד היום רק לשאריו של מי שטרם פטירתו תוקצב בגמלת נכות על ידי הביטוח הלאומי.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין, המחנה הציוני: "הצעת החוק באה לתקן את העוול ולסייע לכ 250 משפחות בשנה, שאיבדו את ילדיהם לאסוף את השברים ולהתחיל לבנות את עצמם מחדש. איני חיה באשליות, כי המענק יפתור לחלוטין את מצוקת המשפחה, אבל אין לי ספק שהוא יסייע למשפחות ולו אפילו בשלב הראשוני. איפה שנדרשת חמלה שם צריכים להיות חברי הכנסת."

ח"כ שולי מועלם רפאלי, יו"ר סיעת הבית היהודי: "ישנה חשיבות מוסרית וחברתית לעזור למשפחה בשעת פטירת ילד, שעה של שבר קשה שלא תסולא בפז. החוק מדגיש את מחוייבותנו לילדים הנכים ולמשפחותיהם לחיים מלאים, חיים של כבוד שאינם מסתיימים עם פטירתו של הילד ויציאה לדרך של בחירה בחיים מתוך השבר הגדול."