צמצום חופש הביטוי והשתקת קולות האופוזיציה בכווית - לקראת החמרה נוספת בשנת 2016. אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לממשלת כווית להקפיא חוק סייבר החדש, שנועד לצמצם את חופש הביטוי בשם הגנה על "מוסר ציבורי"

כלים

"מדיניות אגרוף הברזל- הפללה של פעילי התנגדות לא אלימה" דוח חדש של תנועת זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל התפרסם היום. הדו"ח מנטר את התדרדרות חופש ההבעה והרדיפה, מעצר וכליאה של מתנגדים פוליטים, מגיני זכויות אדם ופעילים.

הרשויות בכווית הגבירו את החנק על חופש הביטוי - על ידי שימוש ברשת של חוקים מעורפלים הנוגעים בלשון הרע. הם גם סגרו כלי תקשורת, וביקשו להשתמש בחוקי המדינה לשלול אזרחותם של כתבים שהביעו ביקורת. בין החוקים הנוכחיים, איסור לערער על שלטונו של האמיר - העבירה על החוק ועונשה עד 5 שנות מאסר. גם ציטוט דבריו של האמיר ללא אישור רשמי היא עבירה פלילית.

"אף אחד לא צריך להישלח לכלא רק מפני שהביע את דעתו. חוקים החונקים את חופש הביטוי אינם עולים בקנה אחד עם החוק הבינ"ל", אמר ג'יימס לינץ סמנכ"ל אמנסטי צפון אפריקה והמזרח התיכון. "כווית על פרשת דרכים רגישה. על שלטונות כווית לנקוט צעדים כדי להוכיח שהצהרותיה הפומביות להגנה על זכויות אדם אינן הבטחות חלולות". "

חוק חדש שצפוי לעבור הוא פשיעה באינטרנט או "פשעי סייבר" - החוק יכנס לתוקף בתחילת 2016. אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לממשלת כווית לבחון בדחיפות את חוק "האינטרנט" ולדחות יישומו.