ביום א' הקרוב תצביע ועדת השרים על הצעת חוק איסור אפליה בדיור. ח"כ חנין: " עלינו להעביר מסר ברורבאמצעות חקיקה כי אין מקום לאפליה של אדם על שום רקע שהוא בבואו לממש את זכותו לקורת גג"

כלים

ביום א' הקרוב תצביע ועדת השרים על הצעת החוק של ח"כ דב חנין (ח"דש, הרשימה המשותפת), יו"ר שדולת הדיור בכנסת, המעגנת איסור אפליה בדיור.

לדברי ח"כ חנין: "בשבועות האחרונים שמענו על מקרים בהם מזרחים, חילוניים וערבים הופלו והודרו מפרוייקטי מגורים על קרקע ציבורית, בין אם בשיווק מפלה או בפרסומת פוגענית, היינו עדין למחאות נגד השכרת דירות ומכירת מגרשים לערבים וכן לשיטות שונות של קבוצות רכישה להדרת אתיופים. על המדינה להעביר מסר ברור באמצעות חקיקה כי אין מקום לאפליה של אדם על שום רקע שהוא בבואו לממש את זכותו לקורת גג".

ח"כ חנין הוסיף כי: "מצוקת הדיור הקשה מביאה אותנו לריב על הפירורים. השיח המסית והגזעני שמובילה הממשלה מתלבש על מצוקות אמיתיות של אנשים. עלינו להיאבק גם בזה וגם בזה. להיאבק כדי שיהיו כאן פתרונות דיור שמתאימים לצרכים השונים של אנשים. להיאבק על זה שאנשים לא יצטרכו להגר מסביבת מגוריהם כי אין בסביבתם דיור, כי אין מערכת חינוך ברמה מספקת, כי אין תעסוקה, כי אין תחבורה ציבורית הולמת המאפשרת נגישות להשכלה גבוהה, למקומות עבודות ולאזורי תרבות ובילוי. עלינו להיאבק יחד למען דיור לכולם. למען מקום לכולנו. "