ח"כ דב חנין: ״הגיע רגע ההכרעה בעניין הביטוח הסיעודי - חייבים ללחוץ על נתניהו״ בתגובה לנתוני ה-OECD בעניין הסיוע הסיעודי הממשלתי לקשישים, קרא ח"כ דב חנין לציבור להפעיל לחץ על נתניהו כדי להכניס את הביטוח הסיעודי לסל הבריאות הממלכתי |- "נתניהו חייב להתפנות מענייני התאגיד שלו, ולהקדיש קצת זמן לקשישים הסיעודיים, שבשבילם זה ממש החיים עצמם".

חה"כ דב חנין
חה"כ דב חנין

בעקבות נתוני ה-OECD שפורסמו היום (ב׳), פנה ח״כ דב חנין אל הציבור באמצעות עמוד הפייסבוק שלו וקרא: ״עכשיו הזמן להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כתבו לו על הקיר בפייסבוק, ספרו לו מדוע אתם או קרוביכם זקוקים לרפורמה הזאת, שתפו בסיפורים, השמיעו קול״. ח״כ חנין הוסיף: "ברור לי לגמרי כי הכדור הזה נמצא במגרש של ראש הממשלה.

נתניהו חייב להתפנות מענייני התאגיד שלו, ולהקדיש קצת זמן לקשישים הסיעודיים, שבשבילם זה ממש החיים עצמם" דו״ח ה-OECD שפורסם היום עוסק בזכויות הניתנות לקשישים סיעודיים וקובע כי ישראל היא מהמדינות הבודדות ב-OECD שלא נותנות כל סיוע בקהילה לקשישים סיעודיים בעלי צרכים נמוכים. כמו כן, מבחני ההכנסה באשפוז הסיעודי בישראל הם בין המחמירים במדינות המפותחות, וכוללים מבחני נכסים של הקשישים. כדי לבדוק את זכאות הקשיש לקבלת סיוע, המדינה נוהגת לבדוק לא רק את נכסיו והכנסותיו של הקשיש עצמו אלא גם את אלה של ילדיו ובני משפחתו.

ח״כ דב חנין הבהיר כי ״רגע ההכרעה בעניין הביטוח הסיעודי קרוב מתמיד. עכשיו ברור לכל שאי אפשר להמשיך את המציאות הנוראה של הפקרת הקשישים בישראל. גם שר הבריאות אומר שהדרך היחידה לשינוי היא להכליל מיד את הביטוח הסיעודי בסל הבריאות הממלכתי״.