היום ה-9/12/2015, נפתחו במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב אירועי LSIE 2015 לענף מדעי החיים. במסגרת האירוע נפתחו שני כנסים מקצועיים מובילים בתחומם: MDDMI- הכנס השנתי ה- 6 לפיתוח וייצור מכשור רפואי בישראל שימשך כיומיים וכנס CT בנושא מחקר קליני ורגולציה בישראל. האירוע המשלב כנס ותערוכה מקצועית בארגון קבוצת שטיר, המתמחה בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים ובחסות משרד הכלכלה, חברת אורבימד ואיי.אם.פי.

כלים

פרופ' פיטר, ג' פיצגראלד, פרופ' לרפואה והנדסה, המרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד. "אנו כבר לא בפתחו של עידן חדש אלא אנחנו כבר בעידן חדש. הרפואה משתנה לנגד עיננו באמצעות הפיתוחים הטכנולוגים. כבר היום יש 350 אלף אפליקציות בחנות האפליקציות של אפל. "הביג דטא, אוסף הנתונים הגדול שאנו מקבלים משנה את הדרך בה אנו צורכים ומספקים שירותי בריאות, הדבר משפיע גם על השירות והמוצרים שאנו מקבלים מחברות ביטוח. הביג דטא משפיע בנוסף על פיתוח תרופות ומשפר תרופות ישנות. וגם בתי החולים משתנים.

כנס CT סיפק גם הוא כותרות: לירון זוהר, יו"ר התוכנית הממשלתית לטכנולוגיה רפואית במשרד הבריאות: "קיימת חשיבות לאומית, בגיבוש תוכנית בינמשרדית לקידום תחום מדעי החיים אשר כיום שותפים לה משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה. ב-2013 התקבלה החלטת ממשלה לשיפור הרגולציה וב-2014 פורסם הנוהל החדש. במסגרת שיפור מערכות המחשוב למערכת חדשה, קיצור זמנים ועבודה ללא ניירת. בזמן הקרוב יתחיל פיילוט ראשון בבית החולים איכילוב, כרגע במשרד הבריאות כבר ניתן לקבל קבצים ממוחשבים. אנחנו מחויבים לעמידה בלוחות זמנים. חברי הועדה תוגמלו והוגדלה כמות המומחים בועד".

ד"ר אבי ליבנת, מנהל אדמיניסטרטיבי של ועדת הלסינקי, שירותי בריאות כללית: בכל הנוגע לניסויים קליניים אנו ממשיכים את התהליך שקיים בארה"ב ואירופה, מתיישרים עם הרגולציה באיחוד האירופאי וארה"ב מתוך צורך בתהליך אחיד, מונע כפילויות תוך אבטחת איכות אחידה וקיצור זמן הטיפול לבקשות. הכל עובר דיגיטליזציה וגם בתי החולים של שירותי בריאות כללית. אנו פועלים להליך מרכזי אחיד ויציב, גם אדמיניסטרטיבית וגם אתית. ייעול הטיפול בבקשות לשינויים ובאירועים חריגים במהלך הניסוי וכתוצאה מכך ישנה הגדלה של מחקרים בינלאומיים שמגיעים ויגיעו יותר ויותר לישראל והגדלת נגישות החולים לטיפולים חדשיים.

מריה ג'יזס ספרא, מנהלת בקרת איכות והתאמה, פיווטל, מדריד, ספרד: "האיחוד האירופאי מאחד את נתוני הבריאות שלו בפורטל אחד לכל האיחוד. בריטניה עדיין צריכה לעשות שינויים רגולטורים על מנת ליצור שיוויון. במאי 2019 זהו המועד האחרון בו המחקרים הישנים צריכים להתאים לרגולציה החדשה".

נהלים חדשים של ניסויים קליניים בקנאביס

ד"ר מינה ארינוס, מנהלת המחלקה לניסויים קליניים במשרד הבריאות דיברה על יישום נוהל ניסויים בבני אדם, 2014: "במאי 2015 התחילה ההטמעה של מערכת המיחשוב החדשה לניהול בקשות למחקר רפואי ולניהול ועדות המייעצות במשרד הבריאות, גם בתכשירים ובאמ"ר. נקבע משטר פיקוח ובקרה לסם הקנאביס, ונקבעה סוכנות ממשלתית - היק"ר האחראית להסדרת הנושא, מה שאומר לכל מחקר שעושים בקנאביס דרושים שני אישורים, אחד של היק"ר להתכנות הניסוי, ורק אם יש אישור חיובי שלהם אפשר להעביר את הבקשה למשרד הבריאות. בנוסף, במקרה של מחקר קליני בקנאביס אין סודיות רפואית".

"מי שכבר נכווה בעבר יודע כי סוד ההצלחה להבאת מוצר מחקר משלב הרעיון ועד לשיווק הוא להתייעץ במומחים מקצועיים שיוכלו לאמוד את צורכי השוק בפיתוח הטכנולוגיה ליעדים האסטרטגיים של הלקוחות הפוטנציאליים, כמו-גם להביא את מוצר המחקר לאישור ברשויות. אומרת אהובה קורן, מנכ"לית, חברת חברת ג'י.סי.פי ניסויים קליניים ויו"ר כנס CT. "ההמלצה המקצועית של כל אחד מהמומחים בתחומים השונים צריכה להסתמך על היעד הסופי של מסלול פיתוח מוצר המחקר – קרי, כיצד ניתן לשווקו במהירות האפשרית לאינדיקציה לשמה הוא פותח כדי לקבל את ההחזר המהיר ביותר להשקעה"

קבוצת שטיר, מארגנת ויוזמת את אירוע LSIE 2015, היא מהמובילות בישראל בהפקת תערוכות בינלאומיות. קבוצת שטירמתמחה בייזום, שיווק, הפקה וניהול של תערוכות וכנסים מקצועיים, החלה את פעילותה בשנות ה-70 ע"י ישראלה שטיר-איינשטיין ויוסף (דובי) שטיר והייתה ממייסדות הענף בישראל. במרוצת השנים התפתחה החברה וכיום היא מנהלת רבות מהתערוכות המובילות בישראל. כיום החברה מנוהלת ע"י המנכ"ל גיל שטיר ומהווה גורם מרכזי ומוביל בענף התערוכות והכנסים.