.בעקבות הקמת הצוות מיוחד לתיקון שיטת הממשל: במכון הישראלי לדמוקרטיה מברכים על הקמת הצוות בראשות השר לוין. יוחנן פלסנר, נשיא המכון: "במצב הנוכחי היכולת להוביל מהלכים לאומיים מורכבים וארוכי טווח כמעט ואיננה קיימת"

במכון הישראלי לדמוקרטיה בירכו היום (א'), על החלטת ראש הממשלה לגבי צוות מיוחד לבחינת תיקונים בשיטת הממשל בראשות השר יריב לוין.

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ציין כי: "במהלך החודשים האחרונים פועל המכון יחד עם אנשי מפתח במערכת הפוליטית, להובלת תיקונים הכרחיים בשיטת הממשל, וזאת במטרה לחזק את היציבות והאפקטיביות של המערכת השלטונית. במצב הנוכחי היכולת להוביל מהלכים לאומיים מורכבים וארוכי טווח כמעט ואיננה קיימת. בנוסף, שיטת הממשל הנוכחית תורמת להעמקת השסעים החברתיים במדינה ומכאן הדחיפות בקידום המהלך".

פלסנר הוסיף כי, "אין ספק, שכעת, עם העברת תקציב המדינה, הגיע העת לממש את הבטחת הבחירות של רה"מ ולפעול לתיקון השיטה".

במכון הישראלי לדמוקרטיה מסבירים, כי בשנים האחרונות- תחלופת השרים, הבחירות התכופות, והסחטנות במהלך הרכבת הממשלה והעברת תקציב המדינה הביאו לכך שנוצר ואקום ביכולתה של ממשלה לגבש ולממש את מדיניותה. בסקר דעת קהל שנערך במכון בחודש יולי האחרון, נמצא כי 64% מאזרחי ישראל, סבורים כי שיטת הממשל הקיימת היא הגורם העיקרי לקשיים של הנהגת המדינה לקבל החלטות אסטרטגיות ולבצען.