מושל אנטליה, מוניר קאראלאולו: "היעד שלנו הוא להגיע למספרים של שנת 2008, בה ביקרו 330 אלף תיירים ישראלים באנטליה" שגריר טורקיה בישראל, כמאל אוקום: "אנחנו מבטיחים ביטחון מלא לישראלים המבקרים בטורקיה. טורקיה היא מדינה בטוחה והמצב בה אינו שונה מכל מקום אחר באירופה. אני מציע לכם לפנות למי שהוציא אזהרת מסע ולבדוק מדוע היא קיימת בכלל".

כלים
צילום יח"צ
צילום יח"צ

הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה מקבל ביטוי בשטח: משלחת של כ- 15 בכירים מתעשיית התיירות של אנטליה, התכנסו הבוקר בבית התרבות הטורקית ביפו באירוח של שגריר טורקיה בישראל מר כאמל אוקום. בראש משלחת הבכירים לישראל עומד מושל אנטליה מר מוניר קאראלאולו (Münir Karaloğlu) שהגיעה על מנת לקרוא לישראלים לחזור ולבקר בטורקיה, ובפרט באנטליה. במשלחת נכללו גם ראש לשכת המסחר המקומית, בעלי בתי מלון בעיר, ראש הקרן לקידום אנטליה ונוספים.

מר מוניר קאראלאולו מושל אנטליה קורא לישראלים לחזור לאנטליה ומצהיר "באתי בשיא עונת התיירות כדי לחזק את הקשר בין אנטליה לישראל, בואו נפריד בין פוליטיקה ותיירות. תל אביב קרובה יותר לאנטליה מאנקרה ואנחנו רוצים אתכם כאורחים שלנו ולא רק כלקוחות".

הנתונים מראים שבשנה האחרונה הייתה עלייה של 60% בתיירות הישראלית לאנטליה וזאת ביחס לשנת 2015. יחד עם זאת השאיפה של ממשלת טורקיה היא לחזור למספרים של שנת 2008 בה ביקרו 330 אלף תיירים ישראלים באנטליה בלבד.

בהתייחס למצב הביטחוני ולאזהרת המסע אמר השגריר הטורקי מר כאמל אוקום: "אנחנו מבטיחים ביטחון מלא לישראלים המבקרים בטורקיה. לא רק לתיירים אלא גם לאנשי עסקים. טורקיה היא מדינה בטוחה והמצב בה אינו שונה מכל מקום אחר באירופה. אני מציע לכם לפנות למי שהוציא אזהרת מסע ולבדוק מדוע היא קיימת בכלל".

על פי נתוני משרד התיירות של טורקיה, במהלך שנת 2016 ביקרו באנטליה כ-170 אלף תיירים מישראל. עד שנת 2010, כמות התיירים הישראלים שהגיעו לטורקיה הייתה למעלה מ-550,000 כאשר אחד מכל שמונה נופשים ישראלים בחר להגיע לנפוש במדינה. שנת 2008 הייתה שנת שיא בביקור תיירים ישראלים באנטליה, בין 2015 ל- 2016 היה גידול ל- 60% ביקורים ישראלים באנטליה לפי התחזיות צפוי 50% גידול משנה שעברה בביקורים באנטליה.

כידוע, חברות התעופה Turkish Airlines ו-Pegasus Airlines מפעילות כ-100 טיסות הלוך ושוב קבועות בשבוע בין איסטנבול וישראל. בעונת הקיץ, המתחילה בימים אלה, זמינות גם טיסות קבועות וטיסות שכר (צ'רטר) לאנטליה במציעה מגוון רחב של פעילויות בילוי אטרקציות נופים ובכללן גם  את אחת מרצועות החוף היפות ביותר במזרח התיכון, וכמובן את בתי המלון הידועים בשיטת הכל כלול.

מושל אנטליה התייחס לנתוני הטיסות והסביר כי "יש לנו טיסות ישירות מאנטליה ל- 300 יעדים בעולם. יש לנו אינטרס משותף. אנחנו רוצים לשפר לא רק את הגישה בין ישראל לאנטליה אלא גם הפוך, אנו רוצים שתיירים מאנטליה יגיעו לישראל".

במשלחת הבכירים מטורקיה ניתן למנות את ראש לשכת המסחר והתעשייה של אנטליה, יוסף חאג'יסולימנאאולדו (Yusuf Hacısüleymanoğlu), ראש איחוד בעלי המלונות בטורקיה, סורורי צורבטר (Sururi Çorabatır), נשיא איחוד המלונות והתיירות באגן הים התיכון, ארקן יאגי ( (Erkan Yağcı, וראש הקרן לקידום אנטליה. במסגרת שהותם בישראל יפגשו אנשי המשלחת עם סוכנויות תיירות, סוכני נסיעות ונציגים מלשכת המסחר תל אביב והמרכז וכן עם בכירים במשק הישראלי.

הביקור הנוכחי הוא המשכו הישיר של ביקורו של שר התרבות והתיירות הטורקי, נאבי אבקי (Nabi Avcı), בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM בפברואר השנה במסגרתו נפגש עם שר התיירות הישראלי יריב לוין.