MOON SHOT סדרת ה- YouTube המתעדת את המסע הבינלאומי לירח עלתה היום לאוויר: צפו בפרק המיוחד המתעד את הצוות הישראלי

כלים
הסרת הלוט
הסרת הלוט

המרוץ בינלאומי להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח, ה- Google Lunar X Prize מגיע לרשת ונחשף בסדרת YouTube מיוחדת בת 9 פרקים קצרים בהפקתו ההוליוודית של J.J Abramsשהפיק, בין היתר, את ״אבודים״, "סטארטרק" ו״משימה בלתי אפשרית״. הסדרה עוקבת אחרי 16 הקבוצות שמשתתפות בתחרות ופרק שלם בה מוקדש בו לקבוצה הישראלית היחידה המשתתפת, SpaceIL

בפרק המוקדש לעמותת – SpcaeIL שצולם בישראל בקיץ האחרון מתועד אחד ממייסדי העמותה, יריב בש. בפרק נחשף חדר בניית החללית בתעשייה האווירית (דקה 3:20). הצילומים התקיימו במשך כשבוע במספר לוקיישנים ברחבי הארץ (יהוד, תל אביב, מצפה רמון, ירושלים).פרק 7 בסדרה, 8 דקות.

באירוע הקרנת בכורה פרטי שערכה חברת Google בתחילת השבוע במסגרת פסטיבל הסרטים, המוסיקה והאינטראקטיב (South by South West (SXSW באוסטין, טקסס, צפו נציגי הצוותים והמוזמנים לראשונה בפרק המלא Moon Shot. את ההקרנה פתח במאי הסדרה, שסיפר כי הוא עצמו התמלא השראה מהמצולמים ומעשייתם בתהליך יצירת הסרט. הוא מלא הערכה והערצה כלפיהם.

מלבד הפרק העוסק בישראל, הסדרה מביאה שלל דמויות מעניינות מצוותים נבחרים מכל העולם שלוקחות חלק בתחרות, בין היתר: מורה וחקלאי בן 67 שיחד עם תלמידיו חולם על הירח, מהגר אוקראיני לקנדה שהשקיע יחד עם אשתו את כל כספי החסכונות המשפחתיים והפנסיה כדי להגשים חלום ולהנחית חללית על הירח; מתמטיקאית הודית שגדלה בכפר קטן וקיבלה השראה מהאסטרונאוטית ההודית הראשונה; פרופסור יפני שחווה את הצונאמי ביפן וביחד עם סטודנטים שלו - שואף לנחות על הירח לקראת מציאת מקומות עתידיים אלטרנטיביים להתיישבות של האנושות; צוות מדענים צעירים מגרמניה שעוסקים בתחרות במשרה חלקית ונקראים צוות Part Time Scientists; צוות אמריקני שהוקם ע"י מהגר הודי עם קשיי קליטה שסופסוף מרגיש שייך ואפילו פרק על ילדה מקסיקנית שזכתה בתחרות-הבת של Google Lunar XPRIZE לילדים, Moon Bots.

SpaceIL נמצאת בעמדת הובלה בתחרות יחד עם צוות אמריקני נוסף - Moon Express. כיום אלו שני הצוותים היחידים מבין 16 הצוותים הנותרים שהצליחו להגיע לציון הדרך הקריטי של חתימה על הסכם שיגור לירח.

SpaceIL

SpaceIL הינה עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה בשנת 2011 ושמה לה למטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. העמותה הוקמה על ידי שלושה מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar X Prize: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח.SpaceIL היא הנציגה הישראלית היחידה. הפרס שיוענק לזוכים במקום הראשון הוא 20 מיליון דולר.

העמותה מחויבת לתרום את כספי הזכייה הפוטנציאליים לטובת קידום המדע והחינוך המדעי- טכנולוגי בישראל. החזון החינוכי הוא ליצור "אפקט אפולו" ישראלי חדש: לעורר השראה בקרב הדור הצעיר בישראל לבחור במקצועות מדע, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה.

מאז הקמתה, זוכה SpaceIL לרשת של תמיכה מצד אנשי אקדמיה מובילים, מנהיגים עסקיים ומומחים בתעשייה: התעשייה האווירית לישראל, סוכנות החלל הישראלית, משרד המדע והחלל, משרד החינוך, מכון וייצמן למדע, בזק, אוניברסיטת תל אביב ועוד. באוקטובר 2015, ציינה SpaceIL אבן דרך דרמטית בפרויקט, כשהפכה לקבוצה הראשונה להכריז על חוזה שיגור במעמד נשיא המדינה ובכך על רכישת "כרטיס טיסה" לירח. השיגור צפוי כשנתיים ממועד החתימה על ההסכם, על גבי טיל שיגור מסחרי של ענקית החלל האמריקנית, חברת SpaceX