בין אם אתם מתגוררים בדירה או בין אם אתם גרים בבית פרטי, יצא לכם וודאי להתחבט על סוג הריצוף בחלל המרפסת או הגינה שלכם שיעניק לכל השטח מראה חם ומזמין. כיום הריצוף הפופולרי ביותר שמצליח להעניק אווירה נעימה, חמימה ומזמינה הינו חיפוי הדק, אולם לא כאן מסתיימת ההתלבטות שכן יש מגוון סוגי דקים וברגע הבחירה תאלצו להחליט מתוך המגוון הרחב. במאמר זה נרחיב אודות סוגי הדקים הבולטים כיום בשוק – במבוק, איפאה ואורן ונסייע בבחירה הראויה ביותר שמתאימה לאקלים ולהווי הישראלי.

כלים
קרדיט לתמונה - שולץ את בן מאיר – מחסן עצים אונליין
קרדיט לתמונה - שולץ את בן מאיר – מחסן עצים אונליין

הבחירה בחיפוי דק

דק עץ הינו מענה אידיאלי לריצוף חלל הגינה משלל סיבות - הוא חוסך בהרבה זמן עבודה – לדוג' כיסוח דשא או בעלויות של איש מקצוע במידה ולא רוצים לתחזק את הגינה לבד. הוא חוסך בעלויות מים כי לא יהיה עוד צורך בהשקיה. הוא משרה אווירה נעימה, חמה ואקסקלוסיבית ומתמזג בצורה נפלאה עם הצמחייה שסביבו. הוא נעים למגע רגליים, פרקטי לאירוח וקל לתחזוקה וניקוי.

דק במבוק – הדק האולטימטיבי לאקלים הישראלי

דק במבוק הוא בחירה ראויה ביותר לגן הישראלי. הוא מספק מראה יפה וטבעי עבור כל מי שרוצה ליצור מקום אירוח אטרקטיבי בגינה ובמקביל מבטיח עמידות לאורך שנים בהיעדר תחזוקה. היתרון המרכזי בבחירה בדק במבוק הוא שהוא דורש מינימום תחזוקה והוא נחשב למוצר ידידותי לסביבה מה שלא יסולא בפז. ניתן להתקין אותו גם במרפסת וגם בגינה והוא ישתלב נהדר וישרה מראה הרמוני למדי. מדובר בעץ שקל לנקות והוא גם מונע התפתחות של עובש בשל תכונותיו הטבעיות.

דק אורן – מחיר נוח

בחירה בדק מעץ אורן תספק מראה קסום לחלל. דק אורן הינו בעל מראה מחוספס ו - "עצי". בדרך כלל תהייה עדיפות להותיר אותו בגוון הטבעי שלו שמשרה אווירה חמה וכפרית. אך מי שמחפש דווקא את הסגנון המודרני, יכול לצבוע אותו לצבע אחר כמו לבן או חום כהה ולהשיג את המראה המבוקש. יתרון נוסף שלו הוא העלות – מדובר בדק שהוא יחסית זול, זאת להבדיל מעצים אחרים ועדיין מספק איכות גבוהה ביחס למחיר. כמו כן, קל מאוד להקים דק מאורן בגינה ולכן הוא מתאים לכל מי שמעוניין להתקין את הדק בעצמו מאחר והוא פשוט וקל להרכבה.

דק איפאה – איכות גבוהה

לעומת דק האורן בחירה בדק מסוג איפאה היא כבר צעד אחד קדימה ברמת האיכות. שכן מדובר בבחירה יוקרתית שלרוב היא נחלתם של בעלי הממון. מדובר בדק מהודר, מרהיב ומרשים במיוחד. מדובר גם בעץ שנוח מאוד לעבוד איתו, הוא חזק וקשיח ומצריך תחזוקה ממוצעת. בקיץ, על אף שהוא חשוף לשמש לאורך כל שעות היום הוא לא מאבד מהמראה המיוחד שלו, אך יחד עם זאת, בעונת החורף, על מנת לשמור על המראה ואיכות העץ אחרי כל המים שספג, מומלץ לשמן אותו. כמו כן, עץ איפאה ניחן בצבע יפיפה של גוון חום כהה וזאת בזכות הסיבים הדחוסים שלו. גם לאחר שנים ארוכות ותחזוקה שוטפת, הוא עדיין יצליח להקרין גוון מרהיב ואותנטי.

איזה יתרון יש לדק במבוק על הדקים האחרים?

היתרון של דק במבוק על דק איפאה או אורן שהוא האלטרנטיבה הבטוחה והידידותית ביותר לסביבה שמתאימה כמו כפפה לאקלים הישראלי. חיפוי במבוק מציע יתרונות נוספים ביחס למרכיבי עץ ישנים שקשורים בכימיקלים וחומרים מסוכנים. מאז ההבנה שמדובר במוצר אקולוגי, הוכח כי הוא גם מפחית בפליטות מזיקות מתהליך הייצור שלו ועובדה נוספת ולא פחות חשובה, שהוא מסוגל גם לצמצם נקישות ורעשים בעזרת ספיגת גלי קול. לרוב, הסיבה שאנשים ימשיכו להשתמש בעץ איפאה או אורן, היא בשל  היעדר חשיפה ליתרונותיו הרבים של דק הבמבוק, אך יש לזכור שמדובר בעצים שלא יחזיקו מעמד לאורך שנים ללא תחזוקה שוטפת שגם לה יש עלות גבוהה במצטבר.

המאמר נכתב באדיבות שולץ את בן מאיר – מחסן עצים אונליין