שגרירים חדשים מיפן, מצרים, מלטה ובוסניה-הרצגובינה הגישו הבוקר, יום חמישי, ט"ז אדר א', 25 בפברואר, את כתבי האמנה שלהם, לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל, בטקס רשמי בבית הנשיא. במהלך הטקס מנוגן המנון המדינה של כל שגריר עם הגעתו, לאחר מכן סוקרים השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי, במהלכו קדים השגרירים לדגל המדינה. לאחר הגשת כתב האמנה לנשיא, חותמים השגרירים בספר האורחים של בית הנשיא ובסיום הטקס, מנוגנת "התקווה"

נשיא המדינה עם שגרירת מלטה החדשה, H.E. MRS. CECILIA ATTARD-PIROTTA. צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה עם שגרירת מלטה החדשה, H.E. MRS. CECILIA ATTARD-PIROTTA. צילום: מארק ניימן/לע"מ

שגריר יפן הנכנס, H.E. MR. KOJI TOMITA הגיש לנשיא את כתב האמנה שלו. נשיא המדינה ברך את השגריר על הגעתו ושלח ברכות חמות לקיסר יפן. "אני ער לעשייה הענפה שלכם לטובת העולם החופשי". אמר הנשיא והוסיף: "אנו ערים גם לרצון והמעורבות החיובית שלכם באזורנו". הנשיא המשיך והדגיש כי האסלאם הקיצוני מביא כאב לאזור כולו, ואמר: "ברור לנו כי המתרחש באזורנו, עלול להשפיע על העולם כולו. אנו מודעים להערכה הרבה שרוחשים הפלסטינים לארצכם ולמנהיגיה ואני יודע שביכולתכם לסייע ביצירת גשרים בין שני העמים, ובבניית האמון והבנה כי יש לנו אינטרס משותף לחיות יחד". בסיום דבריו ציין הנשיא: "שגריר עתיר ניסיון כמוך יכול לסייע לנו מול שכנותינו באזור. אנו צופים אל עתיד של שיתוף פעולה חזק אף יותר בין יפן לישראל".

שגריר יפן הנכנס הודה לנשיא על דבריו החמים וציין כי קיסר יפן שולח ברכות חמות ואת רצונו העז לראות התקדמות נוספת והעמקה של שיתוף הפעולה בין המדינות, ואמר: "הנושאים שהעלית הם הנושאים אותם אשמח לסייע לקדם בתפקידי הנוכחי." השגריר הוסיף בדבריו כי הוא מקווה שיוכל לסייע בקידום חזונו של ראש ממשלת יפן ולסייע במימוש דיפלומטיה של שלום. "אעשה ככל יכולתי לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות כדי לממש את הרצון של המנהיגים להוסיף ולחזק את הקשרים בינינו" סיים השגריר את דבריו.

לאחר מכן העניק שגריר מצרים החדש את כתב האמנה לנשיא, כאשר מאז נובמבר 2012 לא הוצב שגריר מצרי בישראל, תקופה בת כשלוש שנים. השגריר החדש, H.E. MR. HAZEM AHDY KHAIRAT, השגריר חיזאם אהדי חייראת, הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא בטקס רשמי בבית הנשיא כשהוא מלווה ברעייתו ובקונסול הכללי של מצרים.

לאחר הגשת כתב האמנה אמר הנשיא לשגריר הנכנס: "כאן, בבית הנשיא, אני מקבל שגרירים מרחבי העולם. אך זה מאורע מיוחד לקבל שגריר משכנתנו הקרובה והחשובה. אני שולח מסר של חברות לנשיא א-סיסי, ולכל אזרחי מצרים. מצרים היא "Um El Dunya", "האמא של העולם", ובייחוד באזורנו משחקת מצרים תפקיד משמעותי ביותר. אנחנו חיים יחד באזור מורכב. מצאנו דרך לחיות יחדיו בשלום ובידידות. זהו מסר לאזור, ומסר לעולם כולו. הייתי במצרים בזמני מלחמה, ובזמני שלום. הסכם השלום בין ישראל ומצרים הוא ברית בינלאומית והוא עדיפות ראשונה בשביל שתי המדינות. איננו חולקים דעה משותפת על הכל, אך אנו מכבדים זה את זה ובזכות זה אנו יכולים לבנות עתיד משותף."

השגריר הנכנס הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "ברצוננו לקחת אחריות לטובת תושבי האזור ולהביא שגשוג, צדק, תקווה ושיווין". הנשיא איחל לשגריר הצלחה בתפקידו ואמר: "אני מאוד מקווה שאתה ומשפחתך תרגישו כאן בבית."

בסיום חתם שגריר מצרים הנכנס בספר האורחים של בית הנשיא את הדברים הבאים: "הגשתי היום את כתב האמנה שלי לכבוד הנשיא ריבלין, דנו באווירה בונה אודות הבעיות הדחופות, והסכמנו לפעול ביחד למען לשלום כולל וצודק באזור."

שגרירת מלטה הנכנסת, H.E. MRS. CECILIA ATTARD-PIROTTA, הגישה לנשיא את כתב האמנה שלה, הנשיא ברך אותה בהגעתה ואמר: "אני מקבל אותך בשמחה רבה כשכנה שלנו באגן הים התיכון, וכיהודי אני מודה לך, ומדגיש שלעולם לא אשכח כי מלטה הייתה המדינה היחידה שלא דרשה ויזות מהפליטים היהודיים שברחו מרדיפת הנאצים. אנו מצפים לעבוד איתך במהלך שהותך כאן כשגרירה".

שגרירת מלטה הנכנסת הודתה לנשיא וציינה כי זכות גדולה עבורה להיות בישראל ואמרה: "שנה שעברה ציינו 50 שנים ליחסים הדיפלומטים בין המדינות. אנו מצפים להעמיק את קשרי הכלכלה, הידע והניסיון. בהחלט אעשה כל שאוכל למען יחסי שתי המדינות."

לאחר מכן הגישה שגרירת בוסניה-הרצגובינה הנכנסת H.E. MRS. JELENA RAJAKOVIC', את כתב האמנה שלה לנשיא. "התמודדתם עם אתגרים רבים באזורכם בעבר", אמר הנשיא בפתח פגישתם והוסיף: "כפי שאנו מתמודדים עם הקונפליקט המתמשך באזורנו. בישראל חיים יחד יהודים וערבים, אנו מתבוננים בכם כמי שפתרו את הקונפליקט באזורם ופגישתנו תסייע לנו ללמוד על הדרכים בהן ניתן לחיות יחד בשכנות טובה." הנשיא התייחס ליחסים הטובים בין המדינות וציין: "הקשרים בינינו איתנים וניתן לחזק אותם אף יותר, אנו מעריכים את מאמציכם למגר את האנטישמיות ולחנך לזכר השואה".

השגרירה הודתה לנשיא על דבריו ואמרה: "בוסניה הרצגובינה נוצרה מהסכם שלום, והיא תוצר של קהילות וקבוצות שונות. יש לנו מבנה מאד מורכב ועדין, אנו מתנהלים בדרכי שלום. ישראל היא ידידה קרובה של מדינתי ושתי המדינות נהנות מיחסים טובים, אני רואה בהגעתי הזדמנות נוספת לחיזוק הגשרים בנינו".