מסוף מטענים יוקם בבית שאן בסמוך למתחם הרכבת החדש. פתיחת המסוף היא בשורה בתחום הפיתוח הכלכלי והמסחרי: הוספת מקומות עבודה לתושבי העיר ומקור הכנסה נוספת לעירייה. בפגישה עם נציגי הרכבת ומשרד התחבורה סוכם עם ראש העיר רפאל בן שטרית, כי בשלב הראשון מתוכננות 4-5 רכבות מטען בשבוע, שייסעו בשעות הלילה, על מנת לא להפריע לתנועת רכבות הנוסעים. המסוף יפעל במשך כחמש שנים, עד השלמת המסוף הקבוע המתוכנן על שטח של כ- 40 דונם

כלים
הפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר בן שטרית
הפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר בן שטרית

בשורה לעיר בית שאן: מסוף מטענים חדש, הצפוי להיפתח בנובמבר 2016 וישתרע על שטח של 11 דונם, יוקם במתחם הרכבת החדש בשטח העיר. המסוף ישמש לטעינת סחורות ולפריקתן, שאותן יובילו רכבות משא. סמנכ״ל משרד התחבורה וראש מנהלת "נתיבי ישראל" במשרד ,יעקב (קובי) בליטשטיין, הציג בפני הנהלת העיר את התוכנית להקמת מסוף המטענים במתחם הרכבת, אשר מביא עימו בשורה בתחום הפיתוח הכלכלי והמסחרי, עוד מקומות עבודה לתושבי העיר ועוד מקורות הכנסה לעירייה.

על פי התוכנית צפויה תחילת פעולתו של המסוף החל מחודש נובמבר 2016. הפעלת המסוף צפויה להקטין את תנועת המשאיות מירדן על כביש 71, שכן מכולות מגיעות מנמל חיפה ואליו, יועמסו ויפרקו בבית שאן.

במהלך הפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר בן שטרית, פרס והציג קובי בליטשטיין בפני המשתתפים את תוכנית משרד התחבורה להפעיל רכבות מטען בקו בית שאן חיפה, במקביל לקו הנוסעים שעתיד להיפתח ברבעון האחרון של 2016. לצורך זה, יוקם מסוף מטענים זמני, במתחם תחנת בית שאן הישנה. הכוונה היא להקים את המסוף בהליך מזורז, כבר במהלך החודשים הקרובים. המסוף הזמני צפוי לפעול במשך כחמש שנים, עד השלמת המסוף הקבוע המתוכנן על שטח של כ- 40 דונם, מול קיבוץ שדה נחום.

המהנדס בנצי כרמל, מנהל מנהלת נתיבי ישראל, הציג את התכניות לפיהן גישת המשאיות למסוף תהיה מכיכר הכניסה לעיר על כביש 71, אליה תתווסף זרוע רביעית (לא מכיכר הכניסה לתחנת הנוסעים). ראש העיר, רפאל בן שטרית, ביקש להדגיש את הצורך לשמור על מבני התחנה הישנה המיועדים לשימור וכן לוודא שלא תהיה פגיעה באיכות החיים של תושבי העיר מבחינת תנועה וגישה בטוחה לתחנה.

נציגי משרד התחבורה והמועצה לשימור אתרים הגיעו להבנה לפיה, במהלך הקמת המסוף, ייערכו פעולות הצלה ושימור של כל מבני התחנה הישנה. עם סיום פעילות המסוף הזמני, תתבצע הסדרה נופית של מתחם התחנה הישנה לטובת תושבי האזור ותיירים. בשלב הראשון של פעילות רכבות המטענים, מתוכננות 4-5 רכבות מטען בשבוע, שייסעו בשעות הלילה, על מנת לא להפריע לתנועת רכבות הנוסעים.

רכבת ישראל רואה פוטנציאל עסקי רב בקו המטענים חיפה בית שאן אשר ישרת, מלבד מפעלי האזור, גם את מפעלי צמח ועמק הירדן, מחצבות גשר וכן את מעבר הגבול עם ירדן.

ראש העיר ציין את חשיבות הפעלת רכבות המטענים במשיכת מפעלי תעשיה ויזמים לאזור כמו גם תעסוקה נוספת לתושבים, והנחה את מחלקת ההנדסה לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נציגי משרד התחבורה לצורך השגת האישורים הנדרשים בוועדה המקומית. סוכם לקיים פגישה נוספת עם מנכ"ל חברת המטענים של רכבת ישראל.

בסיום הישיבה בירך בן שטרית על ההבנות שהושגו בה. "בד בבד עם היות מסוף המטענים מקום עבודה שיאפשר לתושבי העיר לעבוד ולהתפרנס במקום מכובד, גם העירייה צפויה ליהנות מפעילותו. אני שמח שהוסכם כי לא ייפגעו המבנים המיועדים לשימור וכי לא תהיה פגיעה באיכות חיי התושבים, אשר תתאפשר להם גישה בטוחה ובטיחותית לתחנה", אמר בן שטרית.