בשורה לירושלמים ולמבקרים: הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים אישרה את "הקו הכחול" של הרכבת הקלה. עם בניית שלושת הקווים האדום, הירוק והכחול מחצית מתושבי העיר יגורו במרחק של כ-500 מ' מתחנת רכבת קלה. הקו הכחול יעבור משכונת גילה דרך מרכז העיר עד לשכונת רמות. זרוע שניה שלו תנוע בין מלחה, עמק רפאים החאן ועד רמות אורך הקו כ-20 ק"מ וישרת כ- 250 אלף נוסעים מדי יום. הקו הכחול מצטרף לרשת קווי הרכבת הקלה: הקו האדום שכבר פועל ולקו הירוק המצוי כבר בשלבי אישור מתקדמים בוועדה המחוזית

כלים
הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים אישרה את "הקו הכחול" של הרכבת הקלה
הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים אישרה את "הקו הכחול" של הרכבת הקלה

רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים הולכת ונפרשת. הועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, אישרה היום (ב') להפקדה להתנגדויות ל-60 ימים את תכנית "הקו הכחול" של הרכבת הקלה. הקו ייסע על פני20 ק"מ, משכונת גילה, דרך מרכז העיר, עד לשכונת רמות ובחזרה. זרוע נוספת של הקו תנוע משכונת מלחה, דרך עמק רפאים, תיאטרון החאן ומשם עד שכונת רמות. תכנית הקו הכחול הוכנה בשנים האחרונות ע"י צוות תכנית האב לתחבורה, לבקשת משרד התחבורה ועיריית ירושלים.

"הקו הכחול", מהווה חלק מתוכנית כוללת לפיתוח מערכת הסעת המונים מסילתית בירושלים, והוא מצטרף ל"קו האדום" המשרת בהצלחה 145 אלף נוסעים ביממה ול"קו הירוק", שינוע מהר הצופים, דרך תחנה מרכזית ועד לארנה ושכונת גילה, וגם הוא אושר ע"י הועדה המחוזית להפקדה להתנגדויות לא מכבר. עם השלמת שלושת קווי הרכבת הקלה, כמחצית מתושבי ירושלים יגורו במרחק של עד 500 מטרים בלבד מתחנת רכבת קלה. על-פי ההערכות בנייתם של 3 הקווים הללו תושלם עד 2026, כאשר ההארכות והשלוחות של הקו האדום לנווה יעקב, להדסה עין כרם, להר הצופים ולגבעת רם יושלמו כבר עד 2021.

עפ"י התכנון, יצא הקו הכחול משכונת גילה, ינוע בדרך חברון, תיאטרון החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', יחצה את הקו האדום ברחוב יפו ויכנס למנהרה באורך 1.2 ק"מ עד לשדרות גולדה מאיר- אחרי צומת בר אילן - ומשם ימשיך עד לשכונת רמות בצפון העיר. עפ"י התכנון, תהיה לקו זרוע נוספת, שתנוע משכונת מלחה, קריית הספורט, קטמון, עמק רפאים, ותתאחד המסילה עד לשכונת רמות. כך ינועו לסירוגין רכבות בדרך חברון ובעמק רפאים- קטמונים- מלחה.

הקו יתפרש על פני כ-20 ק"מ, שלאורכם יוקמו 42 תחנות, והוא צפוי לשרת כ- 250 אלף נוסעים, בתדירות של כל 3-4 דקות בשעות השיא, באמצעות צי ענק של 90 קרונות, שהם 45 רכבות. הקו הכחול יתממשק ל"קו האדום" במרכז העיר ול"קו הירוק" בשכונות גילה ובשכונת מלחה. בדרך זו ייבנה גרעין רשת הרכבות שינועו מכל עברי ירושלים, וישרתו כ- 600 אלף נוסעים מדי יום.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ אמר הבוקר "תחבורה ציבורית מתקדמת היא מנוע צמיחה אדיר. קו הרכבת הקלה הראשון כבר מוכיח זאת ואנחנו נשקיע את מלוא המרץ כדי שגם הקווים הבאים, יחד עם הרכבת המהירה מת"א, יוסיפו ויתרמו לקידום העיר והמטרופולין כולו".

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי: "ירושלים מצויה כיום בתנופת פיתוח תחבורתי המציבה אותה כעיר המתקדמת בארץ מבחינה תחבורתית. עם בניית רשת הקווים המהירים המקומית, יחד עם קו הרכבת המהירה ממרכז הארץ, יוכלו ליהנות תושבי העיר מזמני נסיעה מקוצרים, פחות פקקים, אוויר נקי יותר ומהתחדשות עירונית מרגשת".

נדב מרוז, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה י-ם, הגוף אשר יזם את הרכבת הקלה, אמר כי "זהו יום חשוב ומרגש. לאחר תהליך ארוך וקפדני שביצענו לבדיקת הצרכים והביקושים התחבורתיים העתידיים של תושבי ובאי העיר, ולאחר שהשלמנו תכנון מקיף של פתרונות מתקדמים, החזון הולך ומתממש. רשת הקווים שתוקם בירושלים תאפשר לתושבים ולמבקרים בכל חלקיה, להשאיר את הרכב בבית ולהשתמש בתחבורה ציבורית יעילה. אנו מודים לוועדה המחוזית בראשות דלית זילבר, למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים, על האמון המקצועי ועל הובלת פרויקט חשוב זה".