כשהיינו קטנים ועדיין תלותיים בגורמים ואנשים אחרים אשר יהיו זמינים ונכונים לעזור ולמלא את צורכנו באופן מלאה וללא כל דופי, היו שם בעבורנו הורינו וקרובי משפחתנו האהובים, וכעת בני הגיל השלישי הם הורינו, דודנו, סבנינו וקרובנו, להם ובעבורם נרצה את הטוב ביותר תמיד הן בפן הבריאותי והן בפן ההתנהלותי (ביום יום).

כלים

על כן האפשרויות העומדות בפנינו הם בין :

· טיפול אישי וליווי צמוד שלנו בעבורם בשגרת היום יום – דבר שלעיתים רבות אינו אפשרי כלל, בשל חיינו הפרטיים הכוללים עבודה קבועה, טיפול בילדנו ועיסוקים שונים.

· ליווי מקצועי ומסור בבית אבות – הבחירה במערכת מסודרת בה ניתן טיפול יום יומי באופן שוטף לבני הגיל השלישי היא בחירה נכונה וראויה.שכן, הצורך הברור בטיפול יום יומי שוטף "סביב השעון" הוא ברור ומובן לאוכלוסיית הגיל השלישי, מה שמצדיק ולעיתים אף מחייב את הרשמתם למערכות אלו המאפשרות את המענה הראוי והטוב ביותר לצורכיהם בדיוק. מערכות אלו הן : בתי אבות סיעודיים, בתי אבות, בתי חולים פרטיים לגיל השלישי וכיוב'.

כיצד להחלטי על המקום המתאים ביותר בעבור יקירנו בגיל השלישי ?

ההחלטה על מעבר למקום מיוחד ליקירנו היא איננה החלטה קלה או פשוטה, הן בעבורנו והן בעבור יקירנו, שכן אנו חוששים באופן מוצדק מנוחיותם ואיכות חייהם העתידית ואילו הם חוששים ללא ספק מן החדש והלא מוכר.

על מנת ליצור מעבר ראוי ונכון הן בעבורכם והן בעבור יקיריכם יש להבין ראשית מה הם הצרכים הבסיסיים המחייבים את ההחלטה בבית אבות כזה או אחר, והם :

מצב נפשי – אם רוחו ונפשו של יקיריכם היא צעירה וחיובית הרי שהכנסתו לבית אבות או דיור מוגן מחייבת אתכם בבדיקה שבית אבות זה מאפשר לו חיים תוססים, ענייניים ומרתקים כפי שהיה רוצה לחוות בשגרת היום יום שלו.

בית אבות מסוג זה יכלול לרוב : פעילויות מגוונות, בריכה, חדר כושר, פעילויות תרבות ואפשרויות רבות בתחום היצירה והעשייה.מצב בריאותי – יש להבין שכאשר הקשיש הינו קשיש סיעודי כך גם המסגרת אליה הוא ישתייך מחויבת להיות מותאמת לסוג טיפול בקשישים סיעודיים. כלומר מסגרת סיעודית בה מועסקים רופאים זמינים, אחיות ואנשי מקצוע מיומנים בתמן שירות שוטף לקשישים. בכך בעצם תוכלו להבטיח כי תקופת ההזדקנות של יקיריכם עוברת בנעימים ובסביבה תומכת המתאימה בדיוק לצורכיהם.

מצב כלכלי – אם ידכם משגת וישנה אפשרות בידכם לרשום את יקיריכם למערכת יוקרתית ואיכותית בה יקבלו יקירכם שירות ברמה הגבוהה ביותר מצוות אכפתי ומסור בשילוב בתי חולים פרטיים ברמה גבוהה, הרי שהדבר הוא הנכון ביותר בעבורכם ובעבורם.שכן ההשקעה הכלכלית הזו מוכיחה עצמה כאופטימלית הן בעבור השקט הנפשי שלכם (בידיעה שיקיריכם מטופלים באופן מקצועי הטוב ביותר) והן בעבור יקירכם שיקבלו מענה זמין, יעיל, איכותי ומקצועי לכל דרישותיהם.