סערת חוק העמותות במליאת הכנסת: ח"כ חנין: "ההסתה נגד הערבים היא אסטרטגיית ההישרדות של נתניהו בשלטון"

סערת חוק העמותות במליאת הכנסת: ח"כ חנין: "ההסתה נגד הערבים היא אסטרטגיית ההישרדות של נתניהו בשלטון"  ח"כ דב חנין
סערת חוק העמותות במליאת הכנסת: ח"כ חנין: "ההסתה נגד הערבים היא אסטרטגיית ההישרדות של נתניהו בשלטון" ח"כ דב חנין

ח"כ דב חנין פתח הערב את הדיון על חוק העמותות במליאת הכנסת ואמר בהתייחסו לדברי שרת המשפטים, איילת שקד כי: "ג'ורג' אורוול קם לתחייה ודיבר פה מעל דוכן הכנסת. פשוט לא להאמין: חושך הוא אור, סתימת פיות היא דמוקרטיה. שרת משפטים תומכת אם תרצו, מדברת איתנו על תרומות לעמותות? אם תרצו - הארגון שתורם מרכזי שלו, ג'ון הייגי, הוא תומך היטלר. קצת בושה. אין שום בעיית שקיפות בארגוני זכויות אדם, הכל שקוף, הכל ידוע. כל החסיונות והסודות נמצאים בארגוני הימין: מועצת ישע, אם תרצו, עמותת אלע"ד - שם צריך שקיפות. אבל שם הממשלה לא מקדמת שקיפות בכלל.

חנין המשיך ותקף את רוה"מ על הסתה המונעת ממניע ציני: "אתמול קמפיין השתולים, היום חוק העמותות, מחר סילוק ח"כים מהמיעוט ע"י רוב דורסני בכנסת - יש קשר בין הדברים. הקשר הוא שלטון כושל שאין לו תשובות בשום תחום: אין ביטחון אישי, אין ביטחון חברתי, יש עוני, יש משבר דיור. אז כשאין להם תשובות הם מחפשים שעיר לעזאזל. עוברים להסתה."

לא כל יום עולה ראש הממשלה לדבר על דוכן הנואמים בכנסת, אבל יש חוקיות - כשהוא עולה לדבר תהיה תמיד עוד הסתה, עוד מתקפה על אזרחים הערבים, עוד פרץ של שקרים ודמגוגיה. למה הוא כל כך נחוש ועקבי בעניין הזה? יש לזה תשובה ברורה, מתמטית. איך מגיעים ל-61 חברי כנסת שיהיו נגד ממשלת ימין נוספת בראשות נתניהו? נתניהו מבין שאם האזרחים הערבים יהפכו ללא לגיטימים, אם הם יפסיקו להצביע לכנסת, אם הם יחשבו שהבית הזה איננו מאפשר להם לדבר הוא ישאר ראש ממשלה."

"הוא זוכר היטב את ממשלת רבין שנשענה על תמיכה מבחוץ של ח"כים שנשענו על קולות הציבור הערבי. הוא מבין שאם הוא רוצה לשלוט הוא חייב להוציא את הערבים מהמפה הפוליטית והמהשיח הפוליטי. לכן הוא כל כך מושקע במסע הדה לגיטימציה שהחל בשקר של יום הבחירות על הערבים נוהרים, עבר לח"כים הערבים שכביכול צועדים עם גדלי דאעש והמשיך בסבב ההסתה האחרון".

צריך לומר בברור: ההסתה והדה לגיטימציה נגד הציבור הערבי לא יעצרו שם, מחר יזרקו גם חברי כנסת ממפלגות מרכז, כל מי שיעיז להשמיע ביקורת נגד השלטון הכושל והמסית הזה. חוק העמותות הוא רק חלק מהמהלך הכולל הזה.

ח"כ חנין התייחס גם לעמדות שהביעו שאר חברי האופוזיציה בעניין חוק הסילוק ואמר כי: "הצטערתי לראות חברים באופוזציה נגררים אחרי הספין הזה. טוב שמנהגי האופוזיציה התייצבו הערב והבהירו שהם לא יתנו יד לחוק המסוכן שנתניהו מתכוון לקדם".