שר הקליטה ולענייני ירושלים, זאב אלקין בכנס ירושלים: אנחנו התעלמנו מכל מיני גורמים מסיתים בתקשורת, במסגדים ובפוליטיקה ועכשיו זה רוצח אותנו.

שר הקליטה ולענייני ירושלים, זאב אלקין
שר הקליטה ולענייני ירושלים, זאב אלקין

שר הקליטה ולענייני ירושלים, זאב אלקין פתח את נאומו בכנס ירושלים עם קריאה לקדם מיזמי בנייה ליהודים בירושלים, על מנת לא לאבד את הרוב היהודי בבירה.

עוד הוסיף השר: "תקציב העיר ירושלים נמצא בבעיה בגלל שהחברה מתפתחת מהר מאוד דמוגרפית ואין הלימה להכנסות. זו לא בעיה רק של ירושלים.זה קורא בארץ כולה. הפתרון לפתח מקורות תעסוקה למגזרים האלה".

השר התייחס לגל הטרור הפוקד את ירושלים בפרט ואת הארץ בכלל: "גל הטרור התחיל בירושלים והתפשט לכל הארץ... אנחנו התעלמנו מכל מיני דברים שלא עניינו אותנו. הסתה בתקשורת, במסגדים ושל פוליטיקאים בכירים. התעלמנו וזה רוצח היום. אנחנו שילמנו על ספרי הלימוד של הרוצחים האלה וכמו שכבר אמרתי, ירושלים היא התחלה...רק היום אנחנו מבינים ומתחילים להפנים שמה שלא נטפל עכשיו, נמצא את עצמנו מול תוצאות ההזנחה הזאת בעתיד. סוף סוף הוציאו את התנועה האסלאמית מחוץ לחוק אחרי עשרים שנה של דיבורים. גם מעצרים של דרשנים מסיתים החלו סוף סוף. אבל זה לא מספיק".

כנס ירושלים ה-13 של 'קבוצת בשבע' נפתח הבוקר עם נאומו של ראש העיר ירושלים, ניר ברקת. בין הדוברים הבולטים אשר יישאו דבריהם בכנס: שרת המשפטים איילת שקד, שר הקליטה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין ושר החקלאות אורי אריאל ועוד רבים ונכבדים נוספים.

כמו כן, יחולקו בכנס 12 פרסי ירושלים, לשורה של אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה בעקבות תרומתם המשמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים.