שרת המשפטים איילת שקד במליאת הכנסת בהצבעת אי אמון : "בימים זוגיים של השבוע מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי" "כשאתם קוראים לחוק "חוק עמותות השמאל" אתם מוציאים שם רע לשמאל, כאילו כל השמאל פועל בשם מדינות זרות"

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד. "שמאל בימים הזוגיים"
יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד. "שמאל בימים הזוגיים"

שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום במליאת הכנסת במהלך הצבעת אי אמון: "היום יום ב' בשבוע. יום ב', כפי שבוודאי ידוע לכולכם, הוא יום זוגי, וכנהוג בימים זוגיים של השבוע - מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי. בימים א', ג', ו-ה' מפלגת "יש עתיד" היא מפלגת ימין. אולי אפילו עם קריצה חצי דתית, פה הנחת תפילין, שם חצי תפילה, כותל, ירושלים מאוחדת לנצח נצחים וייצוג ישראל באנגלית ממלכתית.אבל בימים ב', ד' ו-ו' – מפלגת יש עתיד היא מפלגת שמאל. ובשבת... בשבת אתם נחים.

אבל היום, כאמור, יום ב'. וביום ב' מפלגת יש עתיד מדגמנת שמאל פוליטי. בבוקר השכם כבר הספיק יאיר לפיד לחצות פס לבן ולעקוף את בוז'י הרצוג משמאל. בוז'י הרי נטש השבוע את רעיון שתי המדינות. לפחות לעשור הקרוב, כדבריו. והנה לפיד כבר מתראיין היום על כך שלא היינו צריכים לדחות במהירות כזו את היוזמה הצרפתית לחלוקת הארץ.

אבל היום כאמור יום ב'; יום זוגי בשבוע שלנו, ולפיד ומפלגת "יש עתיד" מדגמנים שמאל פוליטי. וכחלק מזה שהיום יום זוגי מפלגת יש עתיד החליטה להביע אי אמון בממשלה על בסיס קידום חוק השקיפות בטענה שמדובר בחוק שאינו חוקתי או כמו שאתם קוראים לזה -"אנטי-דמוקרטי".

כנראה שהידע הנרחב שלכם במשפט חוקתי הוא שמאפשר לכם להתייצב מאחורי האמירה חסרת האחריות הזו. וכך, למרות העובדה שהחוק מקודם כהצעת חוק ממשלתית של משרד המשפטים, ולמרות העובדה שהחוק נבחן תחת עדשת המיקרוסקופ של היועץ המשפטי לממשלה שלא זיהה כל פריצה של המסגרת החוקתית של הצעת החוק, ולמרות שההצעה לא שוללת ולא פוגעת, אפילו לא בקצה הציפורן, בחופש הביטוי או בחופש ההתאגדות – מבחינתכם מדובר בחוק "אנטי-דמוקרטי". ואתם כמובן נזעקים להגן על ישראל מפני מה שצפוי לה בחו"ל אם נמשיך לקדם חוק נוראי שכזה.

ח"כ מיקי לוי, כשאתם אומרים שהוא אנטי דמוקרטי למרות שאין בו אפילו קמצוץ של אנטי דמוקרטיות זה מה שעושה את הנזק לעולם. שאתם הולכים לעולם ואומרים דברים שאינם נכונים זה מה שעושה את הנזק לעולם. והאמת היא שאתם לא היחידים שאיבדו פרופורציה בנושא הזה. השבוע שמעתי שחברת כנסת ממפלגת העבודה, סתיו שפיר, דורשת להוציא עמותה ישראלית מחוץ לחוק לא פחות ולא יותר בגלל פוסט פורבלמטי.

ושלא תהיינה אי הבנות – הפוסט הזה היה צריך להכתב והוא לא במקום וטוב עשו אנשי העמותה שהתנצלו עליו ולקחו את מלוא האחריות על העניין. אבל להוציא מחוץ לחוק עמותה בגלל פוסט? זה דמוקרטי? אתם פשוט איבדתם את זה לגמרי!

להוציא מחוץ לחוק עמותה שפרסמה פוסט לא מוצלח פוסט טפשי, זה דבר הגיוני וסביר לדעתכם? זה צעד שעניין הדמוקרטי נוטף ממנו? הרבה יותר חמור לדעתכם זה להחיל נורמות של שקיפות על עמותות הפועלות במסווה. הרבה יותר חשוב זה להגן על עמותות שהפעילים שלהם פועלים למעם החרמת ישראל בעולם.

הרבה יותר חשוב לדעתכם זה להגן על עמותות שמספקות ראיות לצורך העמדת חיילי צה"ל לדין בערכאות בינלאומיות. הרבה יותר חשוב זה להגן על "עזרא נאווי –" זה מה שגדל אצלכם בערוגות, על זה אתם מעוניינים להגן. אתם לא הרי לא רואים שום בעיה במסירת פלסטינים חפים מפשע לידי זרועות הרשות הפלסטינית, כי עוד לא השתכנעתם שאנשי המנגנונים מטפלים בהם כמו שצריך..

גם שני הפיגועים האחרונים בהם מעורבים אנשי הרשות לא גורמים לפעמונים שלכם לצלצל בעוצמה. איבדתם כל פרופורציה. הרי להטיל מגבלות מסויימות על מי שמייצג אינטרסים כלכליים לגיטימיים זה משהו שאנשי השמאל עושים עליו סיבוב כבר שנים, אבל הנגשה של מידע דומה בכל הנוגע למי שמייצג אינטרס של מדינה זרה זה משהו שהפך אנטי-דמוקרטי? ממתי בדיוק?

כמו קוסם ששולף מהכובע שפנים, אתם שולפים בעיות מדומיינות בחוק השקיפות:

"הוא לא חוקתי" - אז מה אם היועץ המשפטי לממשלה אישר אותו וסבור שאין בו כל בעיה חוקתית.

"אין לזה אח ורע בעולם" - אז מה אם הרציונאל של החוק דומה להפליא לחוק האמריקאי ולתקנון בית הנבחרים שתוקן רק בחודש ינואר לפני שנה.

"מה פתאום לסמן?" – הרי אתם מסמנים בעצמכם. רק לפני חודש העבירה ח"כ שלי יחימוביץ' חוק המגביר את השקיפות ביחס ללוביסטים המשתתפים בדיוני הכנסת וכולם הריעו לה. רק לפני שנתיים עשתה ח"כסתיו שפיר קרנבל שלם בוועדת כספים סביב הדרישה שלה לדעת את מי מייצגים שליחי "הטייקונים" כלשונה.

והאמת היא שבמצב רגיל מפלגת יש עתיד לא הייתה צריכה לחכות ליום אי זוגי כדי לתמוך בחוק בפרץ של רוח לאומית. הרי לא באמת צריך להיות הבדל בין ימין לשמאל בחוק הזה. אומרים על חוק השקיפות שהוא מפלה לטובה את עמותות הימין שמקבלות כסף מגורמים פרטיים. הטענה הזו כמובן מגוחכת. האם עמותות שמאל אינן מקבלות כסף מגורמים פרטיים? מה כן עושה החוק? הוא מבחין בין מי שפועל בשם אינטרס של מדינה זרה המתקצבת אותו במעל 50% לבין מי שפועל למען האינטרס הישראלי; יהיה אשר יהיה.

כשאתם קוראים לחוק "חוק עמותות השמאל" אתם מוציאים שם רע לשמאל, כאילו כל השמאל פועל בשם מדינות זרות. אני, לעומתכם, מאמינה שרוב מוחלט של פעילי השמאל מאמין שהוא עושה טוב למדינת ישראל ופועל למען האינטרס הישראלי בדרך שהוא מאמין שנכון לעצב אותו. ובדיוק בשל כך - החוק הזה אינו עוסק בשמאל ואינו עוסק בימין. הוא עוסק בשקיפות מוגברת בשעה שקיים איום על הריבונות שלנו מצד מדינות שבוחשות לנו בקלחת.

אז למה בכל זאת מנסים לגרור אותנו למקום של ימין ושמאל? למה בימים זוגיים סיעת "יש עתיד" אינה יכולה לתמוך בחוק הזה? כי מישהו מנסה להפוך את החוק הזה ללא לגיטימי. מישהו מאמין בכל לבו שאם נצעק כאן מספיק חזק שמדובר בחוק "לא דמוקרטי" שהימין כופה על השמאל - שוועתנו תעלה השמימה, ואז אולי מישהו שם בחו"ל ישתכנע שבאמת נורא כל כך ויבוא לעזור.

מישהו אולי יכתוב מאמר חריף ב"וושינגטון פוסט", גם שבועות אחרי הפרסום תמשיכו לצטט אותו. ואתם תתענגו עליו רק מתוך דאגה כנה כמובן. במקום לנהל את השיח כאן בישראל אתם בוחרים להשחיר את פנינו בחול. פעם אחר פעם אתם לוקחים לוקחים את שמה הטוב של ישראל ושמו הטוב של צה"ל כבני ערובה של האג'נדה הפוליטית שלכם. כשאתם מסתובבים בעולם ואומרים שהחוק הזה לא דמוקרטי או פוגע בדמוקרטיה או שיש בו בעיה של חוקתיות אתם יודעים שאתם אינם דוברי אמת. ואתם יודעים שאתם פוגעים בישראל.

הבנו, אתם מעוניינים לראות את ישראל נסוגה מכל אותם שטחי מולדת ומכל אותם מרחבים היסטוריים שחזרנו אליהם אחרי אלפי שנים בזכות גבורת חיילינו. ועבור הנסיגה הזו שלה אתם מצפים כל כך - אתם מוכנים לשפוך את התינוק יחד עם המים.

אתם תחבלו בכל אינטרס ישראלי, תפגעו ביחסי החוץ שלנו ותעשו כל מה שנדרש כדי להכפיש אותנו בחו"ל כי אולי אולי – אם נהיה מספיק מגונים בזכות השם הרע שאתם מוציאים לנו בעולם – אולי אז נשתכנע לסגת מיהודה ושומרון ולעביר את השליטה באזורים וכולנו יודעים מה יקרה בסוף לידי ארגוני טרור. אבל היום יום ב' בשבוע. אל תכפישו את שם ישראל לשווא." אמרה שקד.