תקדים: היזם יסבסד דמי ניהול עבור דיירים מעל גיל 70 שיחזרו לבניין שיבנה בפרויקט פינוי בינוי בבת-ים. עו"ד גיא פרבמן, מומחה למקרקעין, שליווה את הדיירים: "הסכם סבסוד דמי הניהול הוא תקדימי ופורץ דרך בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. צריך לקבוע הוראה מפורשת לפיה יינתן סבסוד דמי הניהול בפרויקטים של פינוי בינוי. חשוב לזכור שבדרך כלל פרויקטים של פינוי בינוי הינם באזורים שבה האוכלוסייה היא מוחלשת ובעלת מעמד סוציו אקונומי נמוך ולכן סבסוד דמי הניהול על ידי היזמים לאוכלוסייה המבוגרת שאמורה לחזור לדירות החדשות חשובה כל כך"

עו"ד גיא פרבמןבימים אלה נחתם הסכם פינוי בינוי בין היזם ובעלי דירות במתחם בבת ים (רח' הרצל 81 וביאליק 24). כחלק מהותי ממו"מ שהתנהל בין הבעלים לבין היזם נקבעה הוראה מפורשת ותקדימית בהסכם לפיה היזם יישא בעלות של 200,000 ₪ עבור מי מהבעלים שיגיע במועד סיום הבנייה לגיל 70 ויידרש לחזור לבניין וזאת על מנת שלפחות בשנים הראשונות המבוגרים לא יידרשו לשאת במלוא עלות דמי הניהול.

בנוסף, וכחלק מתקנון התב"ע שנקבע עם עיריית בת ים אותו ניהל היזם והבעלים ישירות עם העירייה, סוכם מפורשות במועד חתימת הסכם שידוע ליזם כי דרישת העירייה בנוסף לנושא גילאי 70 ומעלה הינה דמי הניהול ליתר הבעלים. לכן בנוסף לנושא הסבסוד של התושבים הוותיקים יבצע היזם הפקדת סך של 25,000 ₪ צמוד למדד מיום חתימת הסכם זה עבור כל דירה קיימת ע"י היזם אשר מיועד לשמש לסבסוד דמי הניהול השוטפים עבור בעלי הדירות הקיימות למשך 5 שנים. הסך הנ"ל יופקד וינוהל בהתאם להנחיות העירייה. הסדר זה טרם אושר ע"י הרשויות המוסמכות והיזם מתחייב לפעול לאישור הסדר זה במסגרת התב"ע.

עו"ד גיא פרבמן, מומחה למקרקעין, המלווה מאות פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ, ליווה את הדיירים ביחד עם עו"ד אורית נמדר אבני. עו"ד פרבמן שמכהן גם כיו"ר משותף בוועדת התחדשות עירונית של מחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין בישראל, מסר:"הסכם סבסוד דמי הניהול הוא תקדימי ופורץ דרך בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. התב"ע קובעת מפורשות סבסוד עבור כל הבעלים ובנוסף נקבעה הוראה מפורשת בהסכם לעניין סבסוד לאנשים שצפויים ביום חזרתם לבניין לעבור את גיל 70. מחשבה זו הינה מהותית ויש לתת לה קביעה חקיקתית עתידית ליתר פרויקטים של פינוי בינוי".

עו"ד פרבמן הסביר על משמעות ההסכם ואמר: "אדם מעל גיל 70 שיחזור לדירתו החדשה יאלץ לשלם כ – 800 ₪ לחודש דמי ניהול וארנונה גבוהה שעשויה לפגוע בו פגיעה כלכלית קשה ולנגוס בנתח משמעותי מקצבת הזקנה שלו. חשוב לזכור שבדרך כלל פרויקטים של פינוי בינוי הינם באזורים שבה האוכלוסייה היא מוחלשת ובעלת מעמד סוציו אקונומי נמוך ולכן סבסוד דמי הניהול על ידי היזמים חשוב כל כך".