מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בליווי שוטרי משטרת ישראל הביאו השבוע לפינויו של מנחת מסוקים בלתי חוקי, שהוקם ללא היתר ע"י מסיג גבול אלמוני, שניסה להשתלט על קרקע בבעלות המדינה בניגוד לחוק

אשקלון: רשות מקרקעי ישראל הרסה מנחת מסוקים בלתי חוקי שהוקם על אדמות המדינה
אשקלון: רשות מקרקעי ישראל הרסה מנחת מסוקים בלתי חוקי שהוקם על אדמות המדינה

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשותמקרקעי ישראל באשקלון הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה. מסיג הגבול, שזהותו איננה ידועה לרשות, הקים במקום מנחת למסוקים, ללא היתר ובניגוד לחוק. הסגת גבול על אדמות המדינה היא עבירה פלילית, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

הפלישה לאדמות המדינה התגלתה במהלך אחת הפעילויות שמנהלים מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה לניטור עבירות בנייה וקרקע, בסמוך לכניסה לקצא"א ולשמורת הטבע זיקים הממוקמים בחלק הדרומי של אשקלון.

המפקחים גילו על אדמות המדינה המיועדות לשמש כשטח פתוח, מנחת בשטח של כ-20 מ"ר מיציקת בטון חדשה, שנבנתה ללא היתר ובניגוד לחוק. באותה עת חנה מסוק במקום. בעל המסוק הכחיש כל קשר להקמת המנחת ולפלישה.

המפקחים הציבו בשטח שלטי אזהרה, הדורשים לפנות את הפלישה. לאחר שהתגלה שמסיג הגבול לא פינה את הפלישה, בזמן המתחייב לפי האזהרה שהושארה בשטח, הגיעו המפקחים ופינו את הפלישה מתוקף צו סילוק פולשים, תוך שהם הורסים את רצפת הבטון ששימשה כמנחת מסוקים. הפסולת פונתה לאתר מורשה והשטח הוחזר לקדמותו ולמאגר הקרקעות הציבורי. המפקחים הציבו במקום שלטי אזהרה המתריעים מפני פלישות נוספות.

"מדובר בפלישה יוצאת דופן, בה ניסה גורם אלמוני להקים מנחת מסוקים על קרקע שלא הוקצתה לכך, בתוך שטח האסור לבנייה, ללא כל תיאום עם הרשויות הרלוונטיות, כולל רשות התעופה האזרחית. חשוב לציין כי כחלק מהמאבק הבלתי פוסק בעברייני המקרקעין, אנו נוקטים במדיניות אכיפה תקיפה במסגרתה אנו תובעים עברייני מקרקעין גם על עלויות השימוש בקרקע, וגם על עלויות הפינוי", אמר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.