תערוכת סוף השנה של בוגרי המחלקה לאמנות רב תחומית בשנקר תיפתח ביום ה' בבניין עלית ומציגה 22 עבודות גמר במגוון תחומים כמו ציור, פיסול,צילום, וידאו,רישום והדפס. בין העבודות: מיצג וידיאו ארט המתעד את מהגרי העבודה בתחנה המרכזית, שילובים מפתיעים בין פיסול, רישום והדפס, בין ציור לצילום, ואף יצירה מחלקי רהיטים שנאספו ברחוב

כלים

המחלקה לאמנות רב תחומית

תערוכת בוגרים 17-31 ביולי 2014

יום חמישי, 17/7

16:00    סיור עיתונאים

18:00    פתיחה חגיגית לקהל הרחב.

שעות פתיחה: ימים א-ה: 10:00-23:00

יום שישי- 10:00-13:00

נעילה: 31/7/14.

בנין עלית - רח' ז'בוטינסקי 8 ר"ג

22 הבוגרות והבוגרים של המחלקה לאמנות רב תחומית המציגים את עבודות הגמר שלהם במסגרת התערוכה קיבלו ליווי צמוד ואינטנסיבי ממרצי המחלקה וזכו להתמחות במגוון תחומים - ציור, פיסול, צילום, וידאו, רישום והדפס - כל אחד לפי נטיותיו וצרכיו האמנותיים. כל אחת ואחד מהבוגרות והבוגרים ברא עולם סביב השאלות והתהיות המעסיקות אותו, שאלות המספקות את חומר הגלם ממנו ניזון העיסוק האמנותי.

פרופ' לארי אברמסון, ראש המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, אומר כי: "תערוכת הגמר נפרשת על שלוש הקומות של בניין עלית ההיסטורי - משכנה של המחלקה - והמבנה שלה משקף במידה רבה את אופי משתתפיה ואת השיח המורכב שפיתחו במהלך לימודיהם - בינם לבין עצמם ובינם לבין המרצים והמנחים שליוו אותם. המרחב הפיזי של התערוכה, על הדינאמיקה שבין חללים נפרדים והרמטיים ובין חללים פתוחים ואינטראקטיביים, כמוהו כמשל למרחב המורכב של היחסים המתקיימים באמנות בין הפרטי לציבורי. "

מקצת העבודות שיוצגו:

Thank You For Coming""

מיצב-וידאו של מיקה חזן-בלום העוסק בגבול שבין התיעודי למדומיין ומבוסס על סיטואציות שחלקן מבוימות, חלקן משוחזרות וחלקן לא התרחשו כלל. דרך שימוש בחומריים אישיים, יחד עם תיעוד מחיי קהילת מהגרי העבודה בתחנה המרכזית בתל-אביב, עוסקת היוצרת בזהותה האישית ובהיכרות מחודשת עם המקום בו היא חיה.

"ירושות"

בעבודות המוצגות בטכניקת "סטופ-מושן", בה רצף תמונות דוממות מייצרות לא רק תנועה אלא גם חיים, עוסקת היוצרת לי ברבו ביחס שבין הדומם לחי, תוך התייחסות לירושות שקיבלה - הן פיזיות והן תרבותיות. דרך האסתטיקה והחשיבות המיוחסת לחפצים שקיבלה, היא מבקשת לבחון מה הם אמורים ללמד אותה על מי היא אמורה להיות, כמו גם מה היא רוצה לשמר ומה חייב להשתנות.

"רק רקע"

סדרת הצילומים של תמר כץ מתעדת אנשים שונים על רקע בסט צילומים: מסך נייר המכסה קיר ורצפה הוא אובייקט המזמין אדם לעמוד לפניו, בגבו אליו, מסתיר ומנתק יותר מאשר יוצר משהו חדש. בנוכחותו הוא מאזכר פנים של בריכת שחייה - אתר של פנטזיה, לעתים זירה של אובדן וחרדה העולים בקנה אחד עם מהות קיומו של הרקע ועם האובססיה לצלם.

"נשכח מאיפה באנו"

הפרויקט של עידן אור עוסק בחיפוש אחר סימני שאלה בתוך שרידי התרבות המעורבת שלנו. מתוך ניסיון להבין כיצד מקום פיזי נושא אידיאולוגיה ומכונן סדרים חברתיים, חזר היוצר למרחבים בהם גדל. באמצעות עבודות פיסול, רישום והדפס הוא יוצר קיפול ופריסה של חללים שניתן להפקיע ולנכס, לראות דרכם ולהרכיב מהם מקום חדש המפגיש את העבר וההווה כחומר וכרעיון.

הממחזרת

הפרויקט של נעה מגדסי צמח מתוך פירוק וחיבור מחדש של רהיטים וחלקי רהיטים שנאספו ברחוב, תוך ניסיון עיקש ליצור מכלול שלם ושונה מהפונקציה המקורית שלהם ולמצוא להם שיוך חדש. הרצון להגיע לאלו בא לידי ביטוי בפרטים הקטנים של האובייקטים, כמו החיבורים המאפיינים אותם.

בין ציור לצילום

הפרויקט של נאור אשכנזי עוסק במתח הבסיסי שבין ציור לצילום: הדימויים המצוירים עוברים תהליך דה-קונסטרוקטיבי של הטבע עד להפיכתם למקום חדש שבין הפיגורטיבי למופשט, המציף חוויה ספיריטואלית. במקביל, מנכיח הצילום את הגוף כאורגניזם חי, כמו גם כחפץ סטטי. שני היבטים מנוגדים אלו מתקיימים במעין ריטואל גשמי שבכל אופני ייצוגו נותרת תכלית הגוף זהה.