בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר יוצאים להרפתקאות בתערוכה מרתקת ובה מבנים מתקפלים, בגדי גברים בהשראת המסגד הלבן באבו דאבי, מתכות סרוגות, סריגי פופ, בגדים ארוגים ללא תפרים ועוד

כלים

תערוכת הבוגרים מחלקת עיצוב טקסטיל בשנקר

תערוכה 17-31 ביולי 2014

יום חמישי, 17/7

18:00    מפגש עיתונאים-  התכנסות, כיבוד קל וחלוקת תיק עיתונות דיגיטאלי.

רח' אנה פרנק 12 ר"ג, רחבת הלובי, קומה 1 בניין פרניק.

20:00    פתיחה חגיגית – אירועי סופשנה 2014

עיצוב טקסטיל– קומת קרקע, בניין פרניק רח' אנה פרנק 12, ר"ג

שעות פתיחה: א-ה: 10:00-23:00

יום שישי- 10:00-13:00

"שנת תשע"ד במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר הייתה שנת יצירה והתפתחות, יחד עם חיבור מחודש לתעשיית הטקסטיל המתקדמת בעולם. אירועי סוף השנה יתקיימו בחללי המחלקה ההיסטוריים, שזכו לאחרונה לחידוש ושיפוץ. רצף האירועים יתחיל בהגשות פרויקטי הגמר, בהם ישתתפו מבקרים אורחים מארץ ומחו"ל, וימשיכו לסדרת דיוני ערב והרצאות לסטודנטים ולאחר מכן - התערוכה המסכמת, במהלכה יערך סיור מודרך לנציגי תעשיית הטקסטיל ומפגש עם בוגרים ותיקים וצעירים." אומרת ד"ר קטיה אויכרמן, ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל ע"ש דלתא-גליל לאוטמן בשנקר.

בין העבודות המצטיינות:

חולות: יומן מסע

מסע בדרך המשי בעקבות טקסטילים טורקיים שיצרה סבתו של הסטודנט דניאל אסייג הוביל לקולקציית בדים  מודפסים וסריגים לבגדי גברים. חולות נודדים, ארמונות ומבצרים תורגמו לבדים עשירים בגווני לבן העשויים מכותנה ופשתן, לורקס וחוטי צמר בסריגת ג'אקרד במכונה תעשייתית שטוחה והדפס משי. האורנומנטיקה והטקסטורות פותחו בהשפעת המסגד הלבן באבו-דאבי, תוך מתן דגש על היחס בין מקצב, צורה, מבנה הגוף, דיגום וגזרה.

צורות חיים

בפרוייקט של אורי אפרת המונחים 'סימן', 'צורה', 'סמל', 'שפה', 'זהות', 'דגל', 'שטיח' ו'טריטוריה'  עברו תחת "מיקרוסקופ" במעבדה שעוסקת בפיתוח "צורת שפה". במלאכת מחשבת  חוברו חומרי הגלם, בהם חבלי כותנה, שרוכי פוליאסטר וכותנה, איזולירבנד, חלקי מתכת, צינורות פלסטיק ופיסות עץ. האובייקטים הטקסטיליים שהתקבלו מזמינים למשחק של פענוח ולשיח אודות גבולות המוכר.

מבנים מתקפלים

פיתוחים של מבנים סרוגים תלת-ממדים ומתקפלים נוצרו בשילוב ייחודי של היוצרת יפעת ראובן בין סיב הניתך בחום לסיב עמיד בחום. היחס בין החומרים אפשר מניפולציות בחום והשגת תוצר סופי שחלקים ממנו נוקשים ואחרים רכים. כך נוצרו טקסטיל בעלי נפח ויכולת קיפול, שצמחו מתוך מחקר אודות היחס בין המבנה האורבני למאפייני הטבע.

ערים ותשוקות

רוית חפר יצרה יריעות "תכשיטיות" של בדים סרוגים, שנוצרו בתהליך סריגה ייחודי בו שולבו חוטי נחושת, ויסקוזה, צמר ומתכות מחומצנות. הפרויקט צמח מתוך מחקר אודות שתי דיסציפלינות מנוגדות לכאורה: מחד הסריג האלסטי, מאידך עולם המתכות. תוך מחשבה על תשוקות חבויות ומאווים נסתרים, נסרג עולם נחשק של מראות תעתוע, משחקי אור וצל ותלת-ממד.

Frisky

קולקציה סרוגה של בגדים שובבים שפיתחה מיראל בירנבוים בהשראת יומן גרפי צבעוני, אורבניות ותרבות הפופ. הפריטים נסרגו בטכניקתFully Fashion  (סריגה על פי גזרה) ומתאפיינים במבנים שונים ובדגמי ג'אקרד ייחודיים, תוך שימוש בהדפסי משי בסטנסילים ובהדפסים דיגיטליים. למרות השימוש במכונה תעשייתית, כל אחד מהתוצרים הוא יחיד מסוגו (One off a Kind).

בגדים ללא תפרים

הדר שאול יצרה קולקציית פרטי לבוש ארוגים ללא תפר, שנוצרו באריגה תלת ממדית על נול ממוחשב, אריגה בנול תעשייתי והדפסה דיגיטלית. הפריטים יורדים מהנול מוכנים ללבישה, כשההתאמה לגוף נעשית באמצעות שימוש בתכונות האריג עצמו ובאפשרויות השונות הטמונות במבני החיבור השונים. אלו אפשרו מעין "פירוק צורני" של מתאר הגוף, שאפשר יצירת גזרה מחמיאה ללובש.

עץ החיים

קולקציית אריגים לאופנת נשים שנוצרו ע"י שביט מונדר לאור מחקר חזותי של דימוי עץ החיים וביטוייו ברקמות עמים שונות. דגש מיוחד ניתן לפיתוח שפת עיצוב  באריגה בנול ידני ותעשייתי, המבוססת על עולם הרקמה המסורתית. חוטי האריג מרחפים על פני הבד ויוצרים דימויים אבסטרקטיים המעניקים פרשנויות שונות לדימוי המוביל.

יצירה אנושית

טקסטיל ומשטחי PVC מודפסים למבני אדריכלות ציבוריים שפותחו ע"י אורית בר מתוך התייחסות לחיים תחת משטר דיקטטורי. ההמון הפועל במקצב אחיד, יחד עם נקודת המבט הביקורתית של המעצבת, הובילו ליצירת שיבוש בפס הייצור שתורגם להדפס טקסטילי.