כשמדברים על יוגה, רבים מעלים לנגד עיניהם קונוטציות של שקט, שלווה והרגעת הנפש. זה נכון, כמובן, שעה שהיבטים אלה משמעותיים בתורת היוגה. מה שלא מובן מאליו כלל הוא שיוגה יכולה לסייע רבות גם לשיפור דרסטי של המצב הגופני שלנו, וזאת עקב שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים. לפניכם סקירה מקיפה של היבט חשוב זה של תורת היוגה, מה שעשוי להביא לכך שכבר בסוף המאמר תהיו מעוניינים לברר על האפשרויות העומדות בפניכם בבחירת מרכז יוגה בתל אביב

כלים

כך יוגה תורמת לגוף שלנו

נקודת המוצא שלכם צריכה להיות אחת: בכוחה החיובי של היוגה לשפר את מצב הגוף שלכם ביותר ממובן אחד. סיבה מצוינת ראשונה להירשם אל שיעורי יוגה בתל אביב היא שבאמצעות היוגה ניתן לשפר ולחזק את המערכת החיסונית, כמו גם למנוע מחלות ובעיות עתידיות. ליוגה יכולת מופלאה להעלים כאבים הנמצאים באזורים שונים בגוף, לרבות כאבי גב (בעיקר גב תחתון), כאבים בשורש כף היד, כאבי או דלקות מפרקים ועוד.

תרגילי היוגה השונים משפרים במידה ניכרת את הגמישות של הגוף שלנו, כמו גם את הקואורדינציה שלנו, הנדרשת לצורך הביצוע המושכל והנכון שלהם. העובדה שתרגילי היוגה המורכבים יותר מצריכים מאתנו השקעה של כוח פיזי, לעיתים לא מבוטל, מהווה יתרון משמעותי גם כן. זוהי למעשה תכנית אימונים לחיזוק הגוף לכל דבר ועניין, בעיקר אם מבצעים אותה נכון ובצורה הדרגתית באמצעות מדריך יוגה מהשורה הראשונה.

נפש בריאה בגוף בריא, גרסת היוגה

יוגה יוצאת מנקודת הנחה שקיים קשר ישיר בין מצב הנפש שלנו למצב הגוף, ולהיפך. הרצון בשיטה הוא לשפר את המצב של כל אחד מהם, מה שכמובן ישפר את ההרגשה הכללית. זה מתחיל עם ההתמודדות עם לחצים - לא רק שיוגה משמשת להרגיע את הגוף, אלא שבאמצעות יוגה ניתן בכלל למנוע מהלחצים האלה להופיע מלכתחילה. בדרך זו ניתן להימנע או להפחית את התסמינים הפיזיים של הלחץ, דוגמת העלאת קצב פעימות הגוף, הגדלת לחץ הדם וכיוצא בזה.

מבחינה קוגנטיבית, יוגה מאפשרת לנו לתרגל שמירה על קשב וריכוז לאורך זמן, מה שעשוי כמובן להקל על האנשים הרבים הסובלים מבעיות אלה כיום. מחקרים שנערכו במהלך השנים הצביעו על קשר הפוך בין יוגה לתחושות דיכאון, כאשר עבור אנשים המתמידים ביוגה הסבירות לסבול מדיכאון קטנה בצורה ניכרת.

ואיך אפשר בלי תזונה?

קשר נוסף שראוי להדגיש הוא בין יוגה לבין התזונה שאנחנו צורכים, שנדרש כמובן שתהיה מאוזנת ובריאה ככל האפשר. היוגה, מהבחינה הזו, מסייעת להסדיר את רמות הקורטיזול בגוף, מה שמשפר את האופן בו אנחנו מקשיבים לגוף שלנו. במילים אחרות: הסדרת הקורטיזול מונעת מצבים של אכילה כתגובה מלחץ, אכילה שמעצם המהות שלה נוטה להיות עמוסה ברכיבים שאינם בריאים עבור הגוף.

מעלה משמעותית אחרת היא שיוגה מביאה לעוררות של מערכת הלימפה בגוף, מה שמשפר את האופן בו מערכת הלימפה מווסתת את החומרים הנמצאים בגופינו. בהקשר הזה, המלצה מועילה מאד היא לשתות מים בכמות מאסיבית לפני או אחרי האימונים, מה שיאפשר לתהליכים האלה להתבצע באופן יעיל יותר.

אז נכון שפתאום הרעיון של יוגה בתל אביב נראה לכם מצוין?

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים

ספט 22, 2020

כל מה שרציתם לדעת על חיטוי באוזון

חדשות הבריאות
ספט 22, 2020

מי ברז - לשתות או לא לשתות?

חדשות הבריאות
אוג 31, 2020

מהי הפרעה סכיזואפקטיבית?

גוף - נפש
אוג 31, 2020

דלקות חניכיים

חדשות הבריאות