לפיד במאמר מיוחד לעיתון NewEurope באיחוד האירופאי: אירופה עשתה טעות איומה. היא נתנה ניצחון לתנועת ה-BDS, עכשיו זה תפקידה לסגור להם את הדלת. אם מדינות אירופה באמת רוצות להילחם בתנועות הג'יהאד, הן צריכות לצאת עכשיו בחקיקה ברורה וחדה נגד כל ניסיון להחרים את ישראל

יאיר לפיד
יאיר לפיד

העיתון האירופאי NewEurope פרסם הלילה מאמר מיוחד שכתב יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תחת הכותרת "איך תמרנו הרוצחים את התקשורת וארגוני זכויות האדם". מדובר בגליון מיוחד של אחד העיתונים המשפיעים באיחוד האירופאי לשנת 2016. הגליון מציג שורת מאמרים שכתבו קובעי מדיניות במערכת הבינלאומית בסוגיות הפוליטיות הבוערות ברחבי העולם. בין המשתתפים בגליון: שליח הקוורטט למזה"ת לשעבר טוני בלייר, שר החוץ הגרמניפרנק-וולטר שטיינמאייר, נשיא הנציבות האירופאיתז'אן-קלוד יונקר, נשיא הפיליפנים ועוד.

בעקבות המאבק שמוביל לפיד נגד ה-BDS פנה העיתון ליו"ר 'יש עתיד' וביקש ממנו להציג את העמדה הישראלית במאמר מפורט. במאמרו לחברי האיחוד האירופאי מדגיש לפיד בפני הקוראים למה טעה האיחוד האירופאי בהחלטה על סימון מוצרים וחושף בפני הקוראים כי מי שעומד באמת מאחורי תנועת ה-BDSהם גורמי טרור קיצוניים אותם מאמצים גורמים ליברלים באירופה שאינם מכירים את העובדות. במאמרו תוקף לפיד את התקשורת הבינלאומית על הדרך המוטה בה היא מסקרת את ישראל.

לפיד פותח במאמרו בהצגת התפיסה המוטעית בקרב מקבלי ההחלטות באירופה בנוגע להחלטה של האיחוד לסמן מוצרים ישראלים: "ישבתי לאחרונה לארוחת צהריים בביתו של שגריר דנמרק. סביב השולחן ישבו שגרירי גרמניה, אוסטריה, דנמרק, נורווגיה, הודו ואוסטרליה. בשלב מסויים השיחה הגיעה לסימון-המוצרים מישראל עליו החליט לאחרונה האיחוד האירופי. הנוכחים נראו נבוכים למול הזעם שהנושא עורר בי. "מדובר בצעד טכני לגמרי," טענו, "אנחנו רק מדווחים לציבור מאיפה באים המוצרים." זה רחוק מלהיות נכון. סימון המוצרים הוא הכל חוץ מטכני. מדובר בשלב הראשון בתוכנית מדורגת, סדורה, שאותה בנו בקפידה רבה אנשים המעוניינים להשמיד את מדינתי. "

לפיד מדגיש בפני הקוראים כי מי שעומד מאחורי מובילי החרם על ישראל הם גורמי טרור קיצוניים:" תנועת ה-BDS, שהקמפיין שלה עומד מאחורי ההחלטה על סימון המוצרים, הוקמה בידי החמאס, ארגון טרור שבאמנה שלו מופיעות 12 פעמים קריאות להשמדת ישראל. האנשים שהופקדו על המשימה שייכים לאותו איסלם סוני רדיקלי שמתוכם צמחו גם ארגונים כמו דאעש ואל-קאעידה. עד שנת 2005 הם עסקו בטרור פיזי – רציחות, חטיפות, פיגועים המוניים – אבל לפני עשר שנים החליטו חלק מראשי הארגון לפתוח זירה נוספת: הקרב על התודעה. האיסטרטגיה שלהם מתועדת וברורה: לא להודות לעולם שמטרתם להשמיד את ישראל, לטעון שהם תומכים בפתרון שתי המדינות, לרתום לטובתם את שיח זכויות האדם העולמי, ליצור דה-לגיטימציה של ישראל מבלי להשאיר טביעת-אצבע."

במאמרו תוקף לפיד את הסיקור המוטה של התקשורת המערבית: "מראיין בכיר ב-BBC שבפניו מחיתי על הדרך המעוותת שבה הם מכסים את ישראל, הבטיח לי נאמנה – בשידור - שהם "עושים חיים קשים גם לצד השני."הוא אפילו לא הבחין בעובדה שהוא מייצר בכך משוואה בין מדינה דמוקרטית המקפידה על החוק הבינלאומי ונאלצת לבדוק את מהימנות העובדות שעליהן היא מדווחת, לארגון רדיקלי שעוסק בתעמולה שיקרית כחלק מפעילותו הטרוריסטית"

ומוסיף: "כך נוצר לנגד עינינו אחד האבסורדים המוזרים יותר של העולם החדש: דווקא ארגוני זכויות האדם הליברליים ביותר באירופה משרתים היום בהתלהבות וללא שאלות מיותרות אידיאולוגיה שמאמינה (באופן מאוד לא תיאורטי) בתליית הומוסקסואלים מעמודי טלפון, במילת נשים בכפיה, ברצח חסר אבחנה של נוצרים, יהודים ובעיקר של מוסלמים אחרים"

בסיום מאמרו קורא לפיד למדינות האיחוד להתנגד לקריאות החרם על מדינת ישראל וכותב: " הקמפיין הזה נכנס עכשיו לשלב הפוליטי. אחרי עשר שנים של לחץ, הפוליטיקאים של האיחוד האירופי נכנעו והעבירו את ההחלטה על סימון המוצרים. זה כל מה שרצו אנשי ה-BDS - להכניס את הרגל בדלת. אירופה עשתה טעות איומה. היא נתנה נצחון לתנועת ה-BDS. עכשיו זה תפקידה לסגור את הדלת. אם מדינות אירופה באמת באמת רוצות להלחם בתנועות הג'יהאד, הן צריכות לצאת עכשיו בחקיקה ברורה וחדה נגד כל נסיון להחרים את ישראל. חקיקה כזו קיימת בארצות הברית, ואני קורא לאיחוד האירופי לאמץ אותה בהליך מיידי. "