קרן בירד (BIRD Foundation), הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, הודיעה על אישור של תשעה פרויקטים חדשים המשותפים לחברות בישראל ובארה"ב, בהשקעה של 7.5 מיליון דולר ובתקציב כולל של כ-21 מיליון דולר.

הקרן מסיימת שנה מוצלחת עם אישור של מעל ל-20 מיליון דולר השקעות בפרויקטים, שערכם הכולל הוא מעל ל-50 מיליון דולר ב-2015.

השנה הודיעה הקרן על פתיחת תוכנית השקעה חדשה בחברות עם פתרונות עבור אירועי חירום ("מגיבים ראשונים") שתגדיל עוד יותר את היקף ההשקעה של קרן בירד בכ-12 מיליון דולר נוספים שיתפרסו על פני 3 השנים הקרובות. תשעת הפרויקטים החדשים שאושרו מתווספים ל-926 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך השנים – פרויקטים בהיקף של למעלה מ-300 מיליון דולר שהניבו עד היום מכירות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל - ארה"ב, אישרה בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה לאחרונה בתל אביב השקעות בסך של 7.5 מיליון דולר ב-9 פרויקטים חדשים המשותפים לחברות בישראל ובארה"ב. בנוסף למימון מקרן בירד, לפרויקטים תהיה גישה למימון מהסקטור הפרטי, דבר שיאפשר להם להגדיל את תקציבם הכולל לכ-21 מיליון דולר.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח של מוצר משותף. בנוסף למענקים התלויים בסך של עד מיליון דולר לכל פרויקט שאושר, הקרן מסייעת באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות ומחברת ביניהם.

פעילותה של קרן בירד תורמת רבות לקידום השת"פ הבינלאומי במו"פ תעשייתי, המהווה יעד מרכזי של המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. המדען הראשי משמש כיו"ר משותף של הקרן. הקרן פועלת בתמיכה וגיבוי מקצועי של לשכת המדען הראשי. הפרויקטים המוגשים לקרן עוברים בדיקה קפדנית ע"י בוחנים ישראלים מטעם המדען הראשי, ובוחנים אמריקאים מטעם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה"ב (NIST).

תשעת הפרויקטים שאושרו בישיבת הדירקטוריון מתווספים ל-926 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך 38 שנות פעילותה. פרויקטים אלו, בהיקף כולל של למעלה מ-300 מיליון דולר, הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ- 10 מיליארד דולר.

פירוט הפרויקטים שאושרו:

·BDR Technologies הישראלית ו- MagBioSenseהאמריקאית יפתחו מכשיר לרפואת חירום המאפשר זיהוי מהיר ורגיש ביותר של סימני מחלות.

·ECOncrete Tech הישראלית ו- Besser Companyהאמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח מוצרי בטון ביציקה יבשה המשודרגים ביולוגית להתמודדות עם שינויי אקלים.

·Elbit Systems הישראלית ו-Tyvak Nano-Satellite Systemsהאמריקאית יפתחו מערכת חיפוש והצלה המבוססת על לוויינים זעירים.

·Forrest Innovationsהישראליתוחברה אמריקאית ישתפו פעולה לפיתוחפתרונות לבקרת מחלות בתפוחי אדמה.

·Groundwork BioAg הישראלית ו-Marrone Bio Innovationsהאמריקאית יפתחו טכנולוגיה לטיפול בזרעים על-ידי חומרים ביולוגיים.

·Kramer Electronicsהישראלית ו- iRuleהאמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח מערכת בקרה מתקדמת ליישומים מסחריים.

·Screenovateהישראליתוחברה אמריקאית יפתחו טכנולוגיה לתצוגת מסך אלחוטית.

·VocalZoom הישראלית ו- Vixarהאמריקאית ישתפו פעולה לפיתוח מארז אופטי לדיודת לייזר אנכית (VCSEL)אשר תאפשר יישומי חישה.

·WSC Sports Technologies הישראלית ו-Krossover Intelligence האמריקאית יפתחו טכנולוגיה ליצירה אוטומטית של סרטי וידאו עבור שחקני ספורט חובבנים.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר משותף לקרן בירד: "שיתופי הפעולה בחדשנות טכנולוגית עם ארה"ב, ובפרט באמצעות קרן בירד, ממשיכים לתפוס מקום מרכזי במערך השת"פ הבינלאומי של לשכת המדען הראשי והם מייצרים ערך משמעותי עבור מגזרי תעשייה רבים בשתי המדינות. ההגשות אשר הובאו לשיפוטנו מתאפיינות לא רק ברמה גבוהה של חדשנות טכנולוגית אלא במוכוונות שוק מובהקת ופוטנציאל גבוה למסחור"

ד"ר פיל סינגרמן, מנהל בכיר לחדשנות ושירותי תעשיה ב- NIST, המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה"ב, ויו"ר משותף לקרן בירד: "אנו שמחים מאד שקרן בירד מושכת אליה חברות באיכות גבוהה מישראל ומארה"ב לשתף פעולה ולהשתתף בתכנית. אני רואה חשיבות רבה בכך שחברות קטנות ובינוניות ברחבי ארה"ב משתפות פעולה עם חברות ישראליות, בזכות התמיכה שמספקת קרן בירד".

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד אמר: "חברות אמריקאיות, המתמודדות בכלכלה גלובלית תחרותית, שואפות להצטייד בכישרון ובפתרונות חדשניים, ולכן, גוברת המגמה לשיתוף פעולה טכנולוגי עם חברות ישראליות. קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה אלה באמצעות מגוון יוזמות ובתמיכה כספית בפרויקטים משותפים".