חברת Blue Coat, חברת אבטחת המידע הפרטית הגדולה בעולם מסיימת בימים אלו את רכישת חברת Elastica, תמורת 280 מיליון דולר. בעזרת הרכישה של Elastica, מגדירה Blue Coatאת האבטחה בדור הענן: שילוב של גלישה בטוחה ברשת יחד עם יישומי ענן מאובטחים (CASB) על מנת לספק גישה בטוחה בענן ליותר מ-15,000 לקוחות החברה ברחבי העולם. רכישה זו הופכת את חברת Blue Coat לחברת האבטחה היחידה, המספקת את דרישות האבטחה המקיפות של הענן בעולם העכשווי

אימוץ מהיר של יישומי ענן בארגונים יצר עבורם סיכון חסר תקדים. יותר ויותר, עסקאות מבוצעות יישומי ענן, כך במקום באמצעות יישומים המנוהלים על ידי המנמ"ר. השימוש המעורב ביישומי ענן וביישומים, הנמצאים במקום מושבו של הארגון פוגעים ביכולתו של הארגון לנהל בצורה מקיפה את האבטחה שלו. בעקבות רכישת חברת Elastica, פותרת Blue Coat בעיה זו, כשהיא מציעה פלטפורמת אבטחה גלובלית, המספקת נראות, שליטה ואבטחת נתונים בענן, במקום הארגון ובסביבות ענן היברידיות.

חברת Elastica מספקת יכולות ייחודיות כמו למידה, מידול התנהגות משתמש הקצה, וניתוח יישומי ענן. בנוסף, היא מספקת ניתוח סיכונים מקיף וניהול מדיניות בענן וביישומי IT על מנת לעודד שימוש בטוח בענן. החברה מספקת יכולות אלו, באמצעות שליטה ביישומי ניהול ענן ואכיפה כמו גם פתרון אבטחה ליישומים במקום הארגון. הרכישה מהווה את הפתרון המקיף ביותר בענף בדור הענן של היום.

לחברת Blue Coatמעל 1,400 עובדים, כ-15,000 לקוחות ו-75 מיליון משתמשי קצה ברחבי העולם. החברה,נרכשה על ידי חברת Bain Capitalבמרץ 2015 במטרה להחזיר אותה למעמד של חברה ציבורית בבורסה האמריקאית.

הפתרונות של החברה מוטמעים בגופי ממשל, ביטחון וגופי ענק בכל רחבי העולם, כולל משרדי ההגנה ובטחון הפנים בארה"ב. בשנתיים האחרונות השקיעה החברה כ-1.6 מיליארד דולרים ברכישת 3 חברות, שהגדולה בהן היא חברת Solera העוסקת בתחקור מתקדם של תעבורת הרשת (Forensics). שתי הרכישות הנוספות היו "נורמן שרק" המהווה "סנדבוקס" מאוד מתקדם, ו"נטרונום", שהיא חברה בתחום ניהול תעבורה מוצפנת.

בשנים האחרונות פועלת החברה בישראל מול ארגונים מובילים בתחומים שונים, ביניהם ביטחון, פיננסיים וכן גופים מסחריים. לחברה יש מעל 15,000 לקוחות אנטרפרייז בעולם ועשרות רבות של לקוחות גדולים בארץ ביניהם הממשלה, הבנקים הגדולים, חברות הביטוח, חברות האשראי ועוד וארגונים רבים נוספים. החברה מציעה פתרונות משולבים הנותנים מענה בתחומי הרשת, האבטחה והענן והיא נחשבת לחברה מובילה בעולם בתחומה.