מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ: ראש הממשלה מעדיף לתת פרנסה למגדלי הביצים בתורכיה על פני המגדלים הישראלים

התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיונים בועדת הכלכלה ובקשתו לעכב את אישור הגדלת יצור הביצים פוגעת במגדלים הישראלים, כך אומר מזכיר ארגון מגדלי עופות, מוטי אלקבץ. עיכוב ההחלטה יביא לכך שצרכני הביצים במדינת ישראל יספקו בעל כורחם פרנסה לחקלאים בתורכיה ובמדינות אחרות במקום לאחיהם בארץ ויגדיל את היבוא ללא סיבה.

בשנה האחרונה יובאה לישראל כמות שיא של 300 מיליון ביצים כדי לספק את הביקוש ההולך וגובר, אומר אלקבץ. למרות זאת איננו מבקשים מועדת הכלכלה תוספת מכסות במלוא הכמות אלא רק בחלקה, כשההנחה היא שגם לאחר התוספת יהיה צורך ביבוא משלים לקראת החגים, אם כי בכמות קטנה בהרבה מבשנה החולפת. המצב שבו מרכיב כה בסיסי בצריכת המזון של תושבי ישראל נשען על יבוא אינו בריא משום בחינה שהיא.

מגדלי העופות בישראל תומכים בהגדלת מספר לולי החופש כפי שמציעים ראש הממשלה, חברי כנסת וגורמים נוספים, אולם יש לעשות זאת במסגרת תוכנית מקיפה בעידוד הממשלה. יצור הביצים בלולי חופש יקר בהרבה מאשר בלולים הרגילים, אומר אלקבץ, ואי אפשר במצב הנוכחי להטיל את ההוצאה על הצרכנים.

בכל מקרה, הלולים מהם מבוצע היבוא כיום הם לולים רגילים בתנאים דומים לאלו של הארץ ולכן מי שמתנגד להגדלת המכסות לא משנה דבר ביחס למטילות אלא מרחיק את הגידול מישראל. נכון יותר שמקסימום מהגידול יעשה כאן בארץ בפיקוח של השירותים הוטרינרים הישראלים.