משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם מכסות ליבוא בשר טרי פטור ממכס לשנת 2016, בהיקף של למעלה מ-7,000 טון. המטרה – הגברת התחרות והוזלת מחירים. מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג: "התרחבות יבוא הבשר צפויה להביא להגברת התחרות ולהוזלת המחירים לצרכן – יעדים מרכזיים של משרד הכלכלה והתעשייה"

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם מכסות ליבוא בשר טרי בפטור ממכס לשנת 2016, בהיקף של למעלה מ-7,000 טון. מדובר במקבץ של מכסות הנובעות מהסכמי הסחר הבינלאומי של ישראל, כמו גם מכסה ייעודית שנקבעה בהחלטת ממשלה, הן ממדינות האיחוד האירופי, והן מארה"ב ודרום אמריקה.

הגם שחלק מהמכסות היו זמינות לציבור מזה שנים, הרי שעד לאחרונה כמעט ולא נעשה בהן שימוש, עקב עלויות וקשיים לוגיסטיים הכרוכים ביבוא בשר שמקורו במדינות שמעבר לים.

בשנה האחרונה, בעקבות פעילות משרד הכלכלה והתעשייה, החל יבוא בהיקפים מסחריים ממשיים של בשר טרי מחו"ל. יבוא זה מתאפשר בעקבות אישורים שהעניקו בשנה האחרונה השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות והרבנות הראשית לבתי מטבחיים באירופה ובדרום אמריקה.

כתוצאה מכך, החל ממחצית השנה יבוא בפועל של בשר בקר מאירופה ודרום אמריקה בהיקפים מסחריים נאים והוא צפוי לעמוד על כ-700 טון בסוף השנה.

מנכל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, מציין כי היבוא מעצים את התחרות בשוק הבשר הטרי ומשפיע על המחירים לצרכן הסופי. כבר עתה, מציין לנג, אנו רואים שהיבוא יוצר הזדמנויות לצרכנים לרכוש בשר טרי ברשתות במחירים אטרקטיביים, הנמוכים מהמחירים שהיו מקובלים בשוק עוד בתחילת השנה. אנו מאמינים שהתרחבות היבוא בשנה הקרובה, על ידי כניסת שחקנים נוספים לענף, צפוי להעצים ולחזק את המגמה של תחרות והוזלת מחירים".

יאיר שירן, מנהל מינהל תעשייה ויו"ר ועדת מכסות היבוא, ציין כי "אנו עדים בחודשים האחרונים להתעניינות רבה במכסות הבשר לקראת החלוקה לשנת 2016, מצד יבואני בשר וכן מצד רשתות קמעוניות גדולות. אנו צופים שהיקפי היבוא בשנה הקרובה, יותר מאשר יוכפלו. האישורים שניתנו לאחרונה פותחים אפשרות לייבוא בשר בהובלה ימית, דבר המסייע להפיכת עסקאות היבוא הללו לכדאיות מבחינה כלכלית".

גורמים המבקשים לקבל הקצאות ממכסות היבוא, מוזמנים לעיין בפרסום המופיע באתר משרד הכלכלה והתעשייה ולפנות לוועדת המכסות.