מחלקת השיווק של 'ארזים' מבצעת מעקב שוטף אחר הלקוחות והרוכשים של החברה ולאחרונה היא ביצעה סקר שבחן את הקריטריונים לפיהם בחרו הרוכשים לרכוש את דירתם.
מעבר לשיקולים הכלכליים והמפרט הטכני של הדירה, 42% מלקוחות החברה ציינו כי הקרבה המשפחתית הייתה השיקול המרכזי בבחירת הדירה. 31% מהרוכשים ציינו את נושא החינוך וקרבת הנכס למוסדות החינוך באזור, 17% מהלקוחות הצביעו דווקא על נושא התשתיות בשכונה ורק 10% ציינו כי הקרבה למקומות תעסוקה הייתה השיקול המשמעותי עבורם בבחירתם הדירה.
"המעקב השוטף ובחינת רצונות הלקוחות מאפשרים לנו לכוון בצורה טובה יותר לצרכים שלהם ולאופן שיווקו של הפרויקט שלנו. כל אחד מעוניין בנכס גדול ומפרט עשיר ואת זה כל חברה יודעת, אבל בסופו של דבר אנשים מחפשים את הערך המוסף – את איכות החיים המתאימה להם", מסבירים בחברה.
מלבד הקרבה להורים השיקולים הנלווים להחלטה איזו דירה לרכוש הם קרבה לבתי ספר, גני ילדים, קרבה למקומות תעסוקה, למשפחה, לחברים וקיומן של תשתיות עירוניות. לטענת החברה הפרמטרים לפיהם הרוכשים בוחרים את הדירה מהווים גורם משמעותי בבואה של החברה עצמה להחליט באיזה אזור לבנות את הפרויקט הבא:" שיקולי הלקוחות מנחים גם אותנו. כך למשל, היו מספר פרויקטים ושטחים שהעדפנו בסופו של דבר לא להיכנס אליהם בגלל בעיות של פיתוח סביבתי או מחסור במוסדות חינוך."
מנתוני הסקר עולה כי רוכש הנדל"ן הישראלי שואף לאיכות חיים ונוחות עד כמה שניתן, לעיתים גם על חשבון דברים אחרים. קרבה לגן ולבית הספר חוסכת הסעות וזמן יקר בשעות הבוקר ואחר הצהריים, קרבה למקומות תעסוקה מאפשרת נגישות למקום העבודה ובחזרה, קרבה למשפחה מאפשרת קבלת עזרה ותמיכה מההורים, הקרבה לחברים מאפשרת חיי חברה עשירים יותר וכל אלו הם שיקולים משמעותיים ברכישת דירה.